Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 30. januar 2011

Med begge bena plantet...

Hei og hå! Da er jeg altså tilbake igjen i bloggen og på nett. Og dere kan tro jeg har savnet dere her inne.

Pc`n ble fixet for en tusenlapp (jeg skulle bare visst om deg, Sonja....) og mannen er på bedringens vei. Et ribben ble brukket og en nyre løsnet, men det kunne ha gått verre. Og jammen har det ikke blitt strikket sokker også!
Paradoksalt måtte jeg ta bilde i trappa der ulykken skjedde. Og jammen har de ikke blitt litt tynnslitte, for de har vært på siden han fikk de. Ikke få sjokk, men jeg er allerede igang med par nr 2 så han har noe å bytte på. Det er visst ikke så ille å strikke sokker alikevel!!! ;)
Og som overskriften sier: med begge bena plantet til jorden. Jeg håper han ikke stresser ned trappene igjen.

Grunnen til det stresset, var en ny sofa. Vi kjøpte oss likesågodt en ny sofa, vi. Og et digert TV. Veldig greit å ha når man da ikke har pc på en stund. Den ble fixet, men alle bildene forsvant, de kunne ikke reddes. Noen som nevner BACKUP???? Ja, jeg hører hva du sier...............ehhhhh. Fra NÅ av, gjøres det.

Og da sier det seg selv, at noen FØR bilder fra leiligheten ble pusset opp, er umulige å få tak i. Er det greit med bare ETTER bilder?

Jeg har strikket!! En hel masse!
Noe av det har jeg bilder av. Feks en lue jeg strikket av garn fra "lageret"


Dette er KRÅKEBOLLE-lua mi. jeg hadde noe Faerytale liggende, og det holdt til en lue. Pynten er en perlemorsknapp med mønster. Denne bruker jeg mye.

Sokkene er også fra "lageret". Når man flytter finner man et lager av alt. Og jeg har visst mye garn!-host!
Derfor er mitt nyttårsforsett å bruke fra dette lageret, men jeg får lov til å kjøpe meg nytt garn også. Men da må jeg kjøpe det til noe, og ikke bare for å lagre.(streng)

En venninne ble bestemor før jul, så i romjulen strikket jeg denne lille nusselige saken

En babytrøye fra "Nøstebarn" i Lamull. Den veier 27 gram, og er altså lett som et snefnugg.

Om vi trives i leiligheten? JA!!! Men vi har ikke fått så mye tid til å nyte enda. Jeg har vasket i huset, og mannen har båret ut ting(når han var frisk nok) Og vi klarte å fylle en hel Container med SKROT. Nå skal det ikke kjøpes unyttige saker lenger, og ting som ikke er noe å ha, skal kastes, eller gis bort med èn gang.

........nå er det snart på tide å pusse opp igjen her. I kjelleren..........(to be continued....)
GOD SØNDAG!

11 kommentarer:

Anne sa...

Sylvia..godt at læse at du også når at strikke :D
Fortsat god bedring til din mand også :)

Sisselshverdag sa...

Så godt å "se" deg igjen :D Godt det har gått bra med mannen, og hjemmestrikka sokker er de beste sokkene i verden ;)

Håper du får en superfin søndag og har et like flott vær som vi har her i Maura :D

Strikkeheksen sa...

Jamen, vi har da også savnet dig - og sikke mange sokker, du får strikket - godt at din mand er i bedring :-)

Fantastisk rød farve til din hue, nej hvor er den flot :-)

Tovepia sa...

Godt å høre at din mann er på bedringens vei, for nesten ondt når jeg hører om fallet.
men du har fått strikket, og godt er det;)
Nydelig disse trøyene fra Nøstebarn.
Ha en flott søndag, klem fra meg;)

Ninne sa...

Åååh jeg kjenner det i magen når jeg leser om fallet til mannen din! Jeg har selv hatt to alvorlige fallulykker i trapp... helt edru ;) og kjenner følelsen i marg og ben.

Så koselig at du har tid til å strikke litt innimellom slagene, flotte sokker og luer og nydelig liten trøye!

Ha en fin søndag!! Jeg pleier forkjølelsen jeg tok med meg fra Paris, med skirenn på tv og strikketøyet selvfølgelig.

Klem fra meg!

Ragnhild sa...

Litt av et fall han hadde, huffameg! Godt det går riktig vei - og med nye, hjemmestrikka sokker! Greit å ta det med ro i trapper... Jeg klarte å skli på toppen av teppebelagt trapp - med baby i armene! Den eneste som slo seg, var heldigvis meg! Jeg kunne jo ikke ta meg for i det hele tatt! Stor søndagsklem - du er vel ute og lyser opp i landskapet med ny lue - typisk Sylvia-farge :)

Vibekes lille grønne sa...

Dette har gått meg hus forbi, skummelt med trappefall og god bedring til mannen! PC-en bryr jeg meg ikke så mye om ;-)

Har falt i trapp selv, med tovete hjemmestrikkete tøfler. Meget skumle saker, nå sverger jeg til ordentlige sklisikre kjøpetøfler.

Etter-bilder er finfint! :)

lise sa...

Det er godt dramatikken er på vei tilbake - det er de vanlige, kjedelige hverdagene vi liker best!

God bedring til mannen, flott at det er nye sokker på vei også.

Sagt Med Hjertet sa...

Hei, og takk for koselig hilsen inne hos meg. jeg savner bloggen og det den gir, men jeg er blitt litt rammet av "ikke spennende nok" syndromet. ;-)

Alt godt på en søndag fra
Eirin

Rubia sa...

Hei!

Godt å ha deg tilbake her! Og bra det går bedre med mannen og at pc'n er på beina igjen. Syke pc'er er ikke noe særlig. :O) Har hatt en "pasient" her i helga.

Du er flink som bruker av lageret. Jeg gjør det samme, men det må jo være lov å unne seg ett lite nøste i ny og ne da. Til prosjekter!!!!
Masse lekkert du har strikket!

Anonym sa...

Nydelig babyvest. Hvor finner jeg oppskriften???

Mvh Elisabeth