Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 2. januar 2011

Kjøkkenkos med pus

Flytting med pus, har gått kjempefint!
Hun har egen tissekasse i et hjørne, og gjør det hun skal der. Ikke har hun mast om å ut, heller. Det har vært så kaldt i desember, og da liker de seg best innendørs. Men så har jeg vært med henne ut på en luftetur på 5-10 minutter, og det har hun elsket. Da står hun gjerne ved døra dagen etter, og vil ut igjen.

I går var hun ute på egenhånd en stund. Og da jeg ropte på henne, løp hun borte ved parkeringen, med halen rett opp. Gjett om det er spennede på oppdagelseferd?

KJØKKENET
I dag viser jeg en liten flik av kjøkkenet. Først kommer et FØR bilde:

Kjøkkenkroken vår. Det er et lite kjøkken, som ikke har mye plass. Men jeg har store planer med det, men det kommer senere........(må bare fylle opp pengesekken først)

Vi skal ikke kjøpe nye møbler enda, men bruke av det vi har. Derfor ser det slik ut på kjøkkenet vårt:

Ser du at pus koser seg her?
Bordet er er over 20 år gammelt, eller eldre. Jeg kjøpte det i en brukthandel, da jeg hadde dilla på luta furumøbler. Det har jeg brukt hele tiden, og i huset var det brukt som PC-bord.

Benken med puter i, stod i gangen tidligere. Under er det kurver der jeg hadde sko og -kremt- garn! På motsatt side har jeg to små stoler i tre, som vi balanserer kroppene på, for de er vaklevorne, gamle og rare. kan ikke dette kalles gjenbruk, så vet ikke jeg!!!!


Når noen spør om hva jeg bedriver tiden med, svarer jeg : Jeg vasker opp!! Vi har nemlig ingen oppvaskmaskin her. Men nå er det salg, og det blir vel en av de første tingene vi kjøper, tenker jeg. Da skal du få se resten av kjøkkenet.

13 kommentarer:

Eivor sa...

Så koselig å få komme på besøk på kjøkkenet ditt. Kjempekoselig - og godt å høre at pusekatten også trives trodds flytting

Anne sa...

Dejligt køkken Sylvia og i de gamle møbler gemmer sig jo minder om et liv :D
Min kat Mio ville heller ikke ud, da vi havde -18 grader, nu går det bedre, da vi kun har -2,5 i dag :D

Tovepia sa...

Godt nytt år til deg!!
Der så det koselig ut!!
Skjønner du vasker opp, for jul uten oppvaskmaskin er en utfordring;)
Kos deg denne søndagen og klem fra meg;)

mreteveian sa...

Kos å få se litt hvordan dere har det der i det nye, - sikkert lurt å få bo seg litt til så ikke det blir noen bomkjøp når dere først skal investere i noe nytt! Jeg vasker også opp, for hos meg er det ikke laget plass til oppvaskmaskin. Men så er vi jo mest bare to der og bruker lite ekstra, så det går fort (bare at det er så ofte en står der ved kummen :-)

ps. ang førjulstid, - jeg tror det viktigste er å se sjøl at det føles som en god jul, kanskje en bedre jul, om en senker sine egne krav og forventninger til de en vet at en liker + vil prioritere. Her er det også jul med litt rødt på bordet og kjøpekaker i kakeboksen. Ro og hygge er det beste av julegleden, og når den blir borte i mye "unødvendig" mas, hva har vi da igjen av å gå inn i jula?
Godt å høre at du opplever juleforberedelser på en annen (og bedre) måte enn før ;-)

Vibekes lille grønne sa...

Så koselig å få et lite innblikk i den nye leiligheten deres! Kjøkkenkroken ser kjempekoselig ut, gjenbruk er bra og utfordrer fantasien.

Sikker på at det er superkoselig i resten av huset også, har jo sett at du har god smak! :)

Tanja sa...

Gratulerer med ny leilighet!:) Synes kjøkkenkroken din er kjempekoselig jeg - du er flink til å lage det hyggelig rundt deg. Gleder meg til omvisning i resten av leiligheten også:) Kattene våre er også ute i toppen to minutter før de vil inn igjen. De er bare ute for å gjøre det de må, og ellers koser de seg veldig inne. Skikkelig latmannsliv! Jeg ønsker deg alt godt i det nye året, Sylvia:) klem Tanja.

Tine sa...

Jamen som den kat dog hygger sig!
Det er da også en dejlig krog i har fået der!

Rigtig godt nytår til dig og din famlie.

lise sa...

Kjøkkenkroken er helt herlig!

Godt nytt år til deg og dine!

Jeg har ikke sett reklamen du refererte til, men nå må jeg nesten oppspore den og se om Sofie har hatt et hemmelig reklameoppdrag. ;-)

Lykke til med videre oppussing!

RigmorNY sa...

Skikkelig koselig kjøkkenkrok, trenger da ikke å være nytt alltid. Jeg er også tilhenger at gamle brukte tremøbler.
Godt at pus har slått seg tilro, han må jo bli kjent i område etterhver slik at han kan finne seg "kjæreste". ;)

Ragnhild sa...

Godt nytt år - i nytt hus! Så deilig å kunne bruke gamle ting til å gjøre det kos rundt seg! Nå har freden senket seg over huset igjen; de siste gjestene dro i morges (3 fra Sveits, så her har det gått i fransk siden 'i fjor' ;) hihihiii. Kjempeklem på vei sørover fjorden

Megan sa...

Godt nytår og velkommen tilbage! Dejligt at høre fra dig igen. Så er I flyttet i lejlighed og et nyt liv er startet. Håber I bliver vældig fornøjede med at være dér, hvor I er nu! :)

Det har været en flot dag i dag, ja. Vi har været i Dyrehaven nord for København og virkelig hygget os med sol, sne og koldt vejr!

God aften til dig. Klem.

Lin sa...

Rigtigt godt nytaar og tillykke med veloverstaaet flytning. Det ser rigtigt hyggeligt ud. Tak for kikket.

Rubia sa...

Ser ut som pus har funnet seg godt til rette ja. Og godt den har hatt fornuften til å holde seg inne i kulda.