Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 10. desember 2010

Varme føtter til jul

De har spådd en kald vinter, og da er det viktig å holde på varmen; også innendørs. Det første jeg tar på, og det siste jeg tar av føttene hver dag, er tøflene mine. De ser litt sørgelige ut for tiden, siden jeg har slitt hull på dem inni, men er like hele pga skinnsålen jeg sydde på. Men jeg må definitivt ha meg et par nye etter jul.

Nå er det andre som skal få tøfler først
To par herretøfler, det ene paret har fått påsydde skinnsåler.De kom på for etpar timer siden, samtidig med morgenkaffen. Må utnytte hver ledige stund, vet du.

Men det gjorde ikke godt for de stakkars fingrene mine. Etter noen ukers oppussing, er de tørre, ru, såre og fulle av dype sprekker. Å sy på skinnsåler i tovet materiale, er heller ikke bra for fingrene mine.

Ikke hjalp det at nabokatta plutselig satt i armen min i går morres. Vræææææl!!!!!! Den satt og mjauet og så på meg, og jeg måtte bort for å kose litt. Og der satt den!Rett i armen og både klorte og beit! Jeg måtte riste den av med den samme armen, for i den andre holdt jeg en tung ramme. Da jeg tok av meg votten, var det fullt av blod!

Takke meg til min egen katt som er verdens snilleste, og ikke lunefull i det hele tatt!
Og så var det fredag igjen. Den beste dagen i uka, spør du meg. I dag har jeg fri, men du vet vel hvor jeg skal tilbringe dagen hen?
                                            GOD HELG!

8 kommentarer:

Bobbelur sa...

Nabolagets katter her holder seg vekke fra vår tomt, så det mest lunefulle vi har er pubertal hannbikkje.
Flotte tøfler - det trengs i den kulda vi har nå.

Fríða sa...

flotte töfler, hvor har du opskriften fra? jeg vil nemlig rigtig gerne strikke sådanne til alle julegaver næste år.
kh.fra Island
Frida

RigmorNY sa...

Salmiak skal være godt for å fjerne naboens katt ;). Nå har du lært å holde fingrene borte fra naboens eiendom. hi hi hi
Ja de tøfflene så skikkelig gode ut, har du prøvd å bruke skinnfellnål når du syr på såler? de er veldig gode og så lager de hullene selv, spissen på nålen er formet som et spyd med tre skarpe kanter. vond å få i fingren men uttrolig effektiv på skinn og skikkert tovede ting. Ha ei fin helg, der jeg vet du er. ;)

Fríða sa...

hej igen, og ja, jeg kan sagtens vente, må jo være OK at tage en lille pause fra julegavestrik inden jeg begynder på næste års gaver, ikke?
kh.fra Island
Frida

Elisabeth sa...

Flotte tøfler som kommer godt med. Synes det blir kaldere og kaldere for hvert år :) Du er flink som klarer å styre med så mye midt oppi oppussing, så lykke til med innspurten...

mimouna sa...

Huffda, det var en skummel katt! Ikke kjekt når de gjør slikt, den kan jo gå løs på unger også da.

Tovatøfler er deilig, og skinnsåle er lurt. Kan du ikke tove nye innleggsåler til de som er slitt da? Tov en gammel genser og klipp ut, og vips varer de en stund til.

Høres ut som om det er travle tider hos dere. Men så deilig med ny leilighet der farger, tekstiler, lamper og alt er akkurat som dere vil. Da er det kjekt å pusse opp!

Ha en god søndagskveld!

Ragnhild sa...

Herlige tøfler!!! Nå skjønner jeg hvorfor du hadde plaster på 'alle' fingrene i dag! Tusen takk for kos besøk - håper turen hjem går fint i nattemørket! Stor klem

Rubia sa...

Auuu! Det var ikke noen snill katt.

Flotte, og helt sikkert varme, tøfler.