Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 2. desember 2010

Paddehatter

Paddehatter, muffins og kule luer.............
To herreluer er ferdige. MEN de ser mistenkelig kjerringaktig ut! Kanskje de blir kule når de kommer på?
Varme er de ivertfall, hi hi
Og i denne kulda som er nå, er det vel det samme man har på, bare det er varmt? Jeg vil heller ha konfort enn estetikk. Derfor er jeg vel ikke alltid så nøye med hva jeg går med.

En annen julegave, er dette settet her

Jeg har ikke festet tråder på det, og jeg skal kanskje gjøre litt mer på det før jeg erklærer det ferdig.Muligens filte litt og sy på perler.

Dette er ullstoff som er mykt og godt. Kjøpte 20 cm (bredde på 1.50) Da holdt det til et skjerf og et par pulser. Så sydde jeg en fin kant rundt alle delene med Tynn Alpakka, og heklet i det etterpå. Det var et koselig arbeid å drive med.

I leiligheten er det pussing av gulv for tiden. Jeg skal jobbe langdag på jobb, så det er mannen som må gjøre det. Jeg hater jo å tørke støv, så det er greit for meg, he he.

Fremdeles kaldt hos deg også? Da er det bare å tulle seg inn med varm ull! Og litt varm kakao "on the side", er heller ikke å forakte! Ha en frisk dag!

15 kommentarer:

snakkemunn sa...

Er enig med deg at det er ull som duger nå. Synes ull alltid ser flott ut samme hvordan fasongen er.:))

tintin-44 sa...

Tror også de hattene blir kule når de kommer på. En slik jeg burde ha på hodet når jeg skal ut i dag i nesten tjue minus ;)

Eivor sa...

Ull er absolutt best ! Har du strikke de to kjekke hattene ? Synd du ikke hadde en model som kunne vise dem på

Ninne sa...

Mee too ;) Luene blir skikkelig fine på! Jeg legger alltid merke til det når gutta går med hjemmestrikkete luer, da tenker jeg at de har en liten konemor som passer godt på dem ;)

Så elegant skjerf og pulsvanteset du har strikket, kjempelekkert!

Ha en fin adventstid, Sylvia! Nå må du ikke slite deg ut! Tenker du har godt av en koselig jentetur til Drøbak, jeg :) Jeg gleder meg! Klem!!!

RigmorNY sa...

Selvfølgelig er det ull som teller i disse tider. Nå er jeg en frostpinne så jeg bruker ull stort sett det meste av året.
Flote julegaver du har lagd, likte godt skjerfet og pulsvarmerne. ;)

Lin sa...

Ogsaa en rigtig god dag til dig. Hattene ser ud til at vaere mere til damer tror jeg hehe. Jo, kulden er ogsaa kommet ned til os, saa vi hygger os indendoere.

Fru Kahr sa...

Dejlige varme sager:-)

mimouna sa...

Fine, varme ting. Man MÅ ha ull på seg nå. Jeg går forbi en barneskole hver dag og har flere ganger vurdert å ta med luer og votter fra overskuddslageret og kle på noen av ungene der. Barhodet i minus 10, det er jo direkte helseskadelig! (Tror ikke jeg tør å gjøre det på "orntli" da, hehe)

Ha en god dag!

Ruth sa...

Jeg syns de hattene var flotte og de ser utrolig gode og varme ut også. Lur ide og bruke ullstoff til skjerf og pulser. Jeg har litt lyst til å prøve å lage noe lignende selv. Lekkert.

Ha en super dag.

Rubia sa...

Hærlige luer, og varmer det gjør de. Flott sett du har laget. Der blir det en lykkelig mottager.

Gitte sa...

De der herrehatte / paddehatte ser ualmindelig lækre ud.
Det er filtede - ikke?
Uld er fantastisk lige nu. Vi har snestorm og kulde i Danmark, så det er absolut en fordel.

Tovepia sa...

Hattene var jo kjempetøffe!!
Passer begge kjønn, spør du meg;)
Nydelige pulser og skjerf, virkelig flott med heklet kant rundt!
Ikke artig med opp-pussing mens det pågår, men du, så artig etterpå;)
Kos deg videre og klem fra meg;)

Elisabeth sa...

Skal si du står på enda du er midt i oppussing og renovering :) Jeg strikker også en del julegaver, skal nok også ta et lite avslørende samlebilde etterhvert...

Mayen sa...

Flotte farger på skjerf og pulsvarmere. Lilla og rødtoner er utrolig fine ilag:-)
Mayen

Ragnhild sa...

Så kjempeflott sett du har lagd!!! Tenker mottaker blir glaaaad :D Klem