Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 9. desember 2010

Jeg syr før jul

Jada, Marianne, jeg rekker å sy innimellom oppussing og jobb. Det er visst bare å ta seg tid til det, har jeg funnet ut.  Men det har desverre ikke noe med julen å gjøre, kun leiligheten.

Når du skal til meg, blir du møtt med Marimekko på døra i gangen
Denne døra var grå, og jeg har malt den SORT. Den har et stort glassfelt midt på, og der fant jeg ut at jeg måtte ha en Marimekko-gardin. Den har jeg sydd dobbelt, så blomstene er like klare på begge sider. Her står jeg inni stua og tar bilde.

Mens jeg var igang med symaskinen, ble det puter på Snuppas rom også. Stoffet har jeg kjøpt for en stund siden, og det er et helt nytt stoff fra Marimekko (fargesammensetningene)

De blir rålekre på Snuppas nye rom, som er Blått! Nå fikk hun velge farge selv, og det ble selvfølgelig BLÅTT! Nå gleder hun seg bare til å flytte inn.

Så må jeg vise dere BEST-LITE lampa mi. Jeg har to, men denne tar kaka, altså. Vi har hatt den i 1.5 år, men har ikke fått hengt den opp. Har vel kun ventet på den riktige anledningen......... Hold deg fast, for denne er STOOOOOR!!!

Mulig jeg kan bruke den som vaskebøtte? Eller hårtørker? Men så er den kul også, ikke sant? Den andre BEST-LITE lampa mi er en vegglampe, og litt mer normal i størrelsen....(og jeg ønsker meg en til....)

Mens vi er inne på lamper, så har jeg valgt spisestue-lampe på soverummet vårt. Den passet så fint der, synes jeg

Skjermene er i samme farge som gardinene. For jeg tenkte å ha "myke" naturfarger på soverummet vårt.

Da vi dro hjem igjen, ved 22 tiden i går kveld, var det -11 grader, og alle trærne hadde frostroser på seg. Der vi skal bo nå, er det masse flotte trær, og fra stua mi får jeg utsikt til noen herlige bjørketrær. Her står jeg på parkeringsplassen og tar bildet

Og bare for å si det: jeg får masse energi av å gjøre mye, bare det er lystbetont.
Når vi skal flytte? Vi planlegger å flytte til neste uke. Ønsk oss lykke til!
Ha en herlig dag i kulda der ute!!!

11 kommentarer:

Eivor sa...

Så fantastisk - tenk dere klarer å flytte inn før jul. Det kommer iallefall til å bli en minnerik jul i år - nypyntet nytt hjem !

Megan sa...

Det var da en fantastisk flot dør. Så ved man ligesom, hvad der venter en, når man træder indenfor! :)

Glædelig snevejrsdag til dig. Knus.

sjante sa...

Det ser ut for dere får det kjempe koselig i det nye huset:D Flinke dere er som står sånn på rett før jul, men kan tenke meg det blir godt å feire jula i nykjøpt og nyopppusset hus. Da kan du legge beina på bordet og kose deg med strikketøyet!
Kos dere også med opppussingen

RigmorNY sa...

Ja jeeg ønsker dere lykke til, og for en fart og energi på dere. Frosten er fin å se på, men ikke seerlig go for noens kropper. Så jeg er glad jeg har vedfyring her hjemme. ;)

Sissel sa...

Dere får det kjempekoselig i den nye leiligheten :D

Prøv å ta det litt rolig i svingene av og til da, så du orker kose deg med resultatet ;)

Ha en hyggelig torsdag :D

Anne sa...

Jeg tror der bliver smukt i jeres nye hjem Sylvia..Lamper og Marimekko gardiner..uhh det er super flot :-D

Mayen sa...

Lykke til videre, dokker rekk dt før jul! Og så e det litt deilig å gjøre andre ting enn juleting..som f.eks å sy, sjøl om det va en dyd av nødvendighet:-) Mayen

lykketrollet sa...

Lykke til med flyttingen.. blir deilig å komme i hus.. og før jul og..

Ha en fortsatt nydelig dag i kulden..

Ruth sa...

Så spennende. Helt nytt til jul. Fenmenalt. Lekker den døra, du er skikkelig kreativ, det er du virkelig. Jg gleder meg til å få se flere bilder - jeg tror det blir fantastisk flott hjemme hos dere jeg.

ha en super helg.

Rubia sa...

Skikkelig flott med Marimekko og lys. Du er veldig flink og må ha en masse ekstra energi. Kan ikke si jeg har like mye av det om dagen.

Trærne er skikkelig flotte om dagen ja. Bare å se og nyte til "varmen" kommer.

Lykke tilmed flyttingen!

Harmonica sa...

Jeg er kjempespent på å se det nye hjemmet deres. Sorry at jeg ikke har hatt tid til å komme innom ennå.. det har gått litt i ett nå.
Men når dere er inne kommer jeg vettu ;-)
Så flinke dere har vært. Lampen ser strålende ut!!