Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 12. desember 2010

Drøbak-tur

I dag har jeg vært i julebyen Drøbak, sammen med flere andre bloggere. Dette er en tradisjon, som vi startet med for et år siden. Det er vel lov å kalle det en tradisjon når vi har gjort det to ganger?
Vi trasket rundt i de koselige gatene i Drøbak, og besøkte gallerier, brukthandlere og andre koselige butikker. Jeg tror de fleste av oss endte opp med noen bæreposer.........enten julegaver, eller så var vi lure nok til å kjøpe noe til oss selv.

Før byturen ble det spist god mat, som alle hadde bragt med seg. Og vi var selvfølgelig hjemme hos Ragnhild, i det spennende huset der hun bor.  Der hadde hun dekt bordet, og det var fullt av god mat

De andre som var der var Ninne, Lena, Farmor, og to jeg ikke hadde møtt før, men som jeg ligsom følte jeg kjente alikevel, nemlig Nena og Marihøna. Men tenk, jeg hadde glemt å ta med meg strikketøyet mitt!!! Da de andre strikket, fikk jeg skravlet litt ekstra, og det var helt greit for meg!

I Galleriene var det litt av hvert , både se og kjøpe. Er ikke disse luringene skjønne?
Og disse glade snuppene her, da?

 Så mye bilder rakk jeg simpelthen ikke ta........... Jeg håper å se noen hos dere andre, for jeg fikk faktisk ikke tatt så mange bilder.

Takk for en kjempehyggelig søndag, sammen med dere. Jeg gleder meg allerede til neste år!

 Og bare så dere vet det, så hadde vi ikke flyttet enda. Men gudene vet hvor alle sjalene mine hadde tatt veien................

19 kommentarer:

RigmorNY sa...

Dette høres ut som en skikkelig koselig adventsaktivitet. Hos meg finner du min aktivitet ....eller dvs min sønn`s påfunn. ;) Kjempekoselig meg bloggtreff. Hååper dere kommer dere inn i "nyhuset" snart, slik at du slipper å strikke nye sjal. ;)

Ruth sa...

Enhelt fantastisk hyggelig tradisjon syns jeg det høres ut som. En helt perfekt måte å tilbringe en førjulsdag på. Kloke jenter. :)

Håper alt går bra med flyttingen. Jeg syns nesten du høres skummelt rolig og behersket ut. ;)

Megan sa...

Det var da en herlig tradition. Og jeg er helt vild med figurerne. Jeg må til Drøbak! :)

God dag. Knus til dig.

Rubia sa...

Så koselig med sånne tradisjoner. For det er klart det er det når man har gjordt noe to ganger. :O)

Ragnhild sa...

Tusen takk til deg også for kjempekos besøk!!! Vi erklærte jo allerede i fjor at vi hadde startet en tradisjon :D Håper du finner sjalene dine midt i flyttinga!!! Stor klem

Tanis sa...

Hei Det ser ut som du har hatt en kjempekoselig tur til Nissebyen,jeg har alltid drømt om å komme dit. "Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har vært der,men en gang????
Sjalene dine er det nok moren din som har ryddet vekk i de store sekkene nede?????

Ninne sa...

Tusen takk til deg også, Sylvia for en kjempekoselig dag! Og takk for trygg og god kjøring hjemover! Det er rart hvor en sånn dag blir av, timene bare flyr! Lykke til i innspurten med flyttingen! Kos dere når dere er vel i hus!
klem :)

Gitte sa...

Traditioner er dejlige, selv om det kan være vanskeligt at nå alt det "man skal" i december.

Skønne figurer. Især de 4 engle? måtte godt stå hjemme hos mig ;-)

Farmors sa...

Hei på deg, og takk for i går! Veldig hyggelig å se deg igjen, og vet du hva, jeg tror jeg tok tre eller fire bilder, så det er ikke mye å blogge om akkurat. Noen ganger får man bare oppleve ting, uten å forevige det...

LivM sa...

Så hyggelig med slike tradisjoner. Og Drøbak er en så koselig liten by og ikke minst er det flott å besøke julehuset!

mimouna sa...

Det så kjekt ut! Man trenger å kose seg litt også, ikke bare stresse rundt.

Sjalene dine har nok husnissen gjemt. ;o)

Frk.Badegakk sa...

DET så koselig ut det!!!!! Og de nissetingene med topplue var kjempetøffe!!!!

lykketrollet sa...

Stakk bare innom for å ønske deg og dine en riktig herlig jul, i ny leilighet...

Hilde C. sa...

God jul, Sylvia :-)

Frk.Badegakk sa...

Ville bare stikke innom før jobb å ønske deg og dine en riktig god jul!!!! *klem*

Strikke Merthe sa...

Ser ut til å ha vært en koselig førjulstur: )
Vil ønske deg en koselig julehelg, og et flott nytt år. Håper du er kommet inn i ny bolig før jula.

Du har en kjempeflott blogg som jeg blir sååå inspirert av å lese. Spesielt om sjal og Marimekko.

Juleklem fra Strikke Merthe i Tromsø

Lin sa...

Jo efter to aar kan man godt kalde det tradition.hihi.
Haaber du og dine har haft en rigtig dejlig jul. Jeg vil bare sige tak for et dejligt blogaar, og saa "ses" vi igen til naeste aar.
Klem

LivM sa...

Er innom for å ønske deg et riktig Godt Nytt År!

irenesol sa...

Hei!!! Ba Marihøna hilse ja, er en smule misunnelig på det treffet deres:))) Flott at dere koste dere.
Vi drømmer også om en leilighet, selv om vi forsåvidt bor i en da... Men vi vil ha en mindre, og i Oslo. Blir vel sommeren om et par år tenker jeg.
Ønsker deg og dine et godt nytt år.

Klem, Irene