Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 26. november 2010

Under oppussing!

Hei venner!
Nå er det lenge siden jeg var her........men vi driver med oppussing av den nye leiligheten for tiden, derfor må jeg prioritere tiden min. Men nå var det jaggu på tide med litt blogging, synes jeg!

I forrige uke bakte jeg en pepperkakedeig, men den står der enda, ubrukt.......Tenkte jeg skulle være "tidlig ute", he he he.....
Og så strikker jeg i hver ledige stund, på julegaver, selvfølgelig!!!! Har laget endel, men viser det ikke, siden jeg har noen som snoker rundt i bloggen min.... ;)

Og så heier jeg på alle dere flinke der ute, som lager julegaver, og som er med på julegave-alongen!! hepp, hepp. Jeg selv har ikke vært flink til å følge den opp, og gjør som om jeg ikke aner den eksisterer......unnskylder meg med at i den nye bloggen min er det ingen Julegave-along....kremt!

Vil du ha en liten sniktitt i leiligheten? Her kommer den
Dette er oppe i 2 etg......ikke mye spennende, sier du. Men det kommer, jeg lover!

Vi maler hvitt i alle rom, 2-3 strøk, pluss maler alle tak, listverk, you name it. Litt av en jobb, men jeg elsker det!! Vi planlegger å flytte inn om 2-3 uker. Jadda, like før jul, når man har mer enn nok å gjøre. Men så ble det slik, og det er helt greit, det.

På søndag var Snuppa med på et sprangstevne her i nærheten. Det var kaldt, men kjempegøy!!! Hun fikk rosetter og vant gavekort. Hun endte på 6 plass av 44 startende, så hun var superfornøyd.

For henne er mottoet HEST ER BEST!

Ønsker dere alle en riktig fin helg! (jeg vinker med malerkosten!)

12 kommentarer:

Eivor sa...

Så kjekt at du tar deg tid til å skrive litt på bloggen. Tenker ofte på deg og hvordan det går med opp pussing etc. Godt at dere har det bra - og jeg er sikker på at til jul så er alt innflyttingsklart.

RigmorNY sa...

Jeg så faktisk på FB at dere hadde kjøpt leilighet, så regnet med dere brukte mye tid der. ;) Den døra og de skapdørene minner meg om mitt barndomshjem, gode minner. Skal dere bevare noe av dette "gamle" som er der?
Jeg fant ut av jeg MÅTTE vaske rundt gangen i dag, siden hybelkaninene har måttet flyttet opp på veggene. ;)
Ja ja......jeg har ikke skuldre til denne julestria, men du verden så god lukt det blir etterpå. Så får vi pleie skuldre og arer i jula. ;)
Gleder meg til å se mer fra nyleiligheta. ;))

Ragnhild sa...

Skjønner godt at dere legger breisida til sånn at dere blir ferdige før jul! Fint å få unna alt før man flytter inn... men du må skjerme Drøbaksdagen, da ;D Har akkurat hatt en liten serie med rusletur i byen på bloggen som en liten 'nedtelling' ;D Gleder meg til dere kommer, jeg! Klem

Anne sa...

God arbejdslyst Sylvia...og god weekend...godt du får tid til at strikke lidt :-D

Ninne sa...

Ja da har du det travelt, gitt! Lykke til med innspurten, det blir sikkert deilig å komme i hus, og morsomt å feire jul i ny leilighet!
Gleder meg til vi sees i Drøbak!!!

Klem fra meg :)

Bente Presterud Røvik sa...

VELDIG gøy å se bilde fra den nye leiligheten - tipper det blir kjempefint når dere er ferdige!!

Blir en hektisk førjul for dere, da, men det hjelper jo litt at du elsker oppussing :-)

Lykke til med maling og kost i helgen!
- og ikke glem å kose deg med et glass rødvin.

<3 Klemmer herfra!

Sagt Med Hjertet sa...

God helg til deg også, gode dame!
jeg har ikke mange prinsipper, men et av dem er at jeg ALDRI leser Se og Hør så jeg har nok aldri sett det bildet du snakker om. Men jeg har jobbet sammen med mannen. ;-)

Alt godt fra Eirin

Lena sa...

Hei på deg Sylvia! Skjønner at du er travel ja, med oppussing, jobb og alt det andre som skal gjøres:-)Også har jeg sendt deg en mail, for en stund siden..., har du fått lest den tro? Er sikker på at den nye leiligheten blir kjemefin og at dere får en koselig jul på ny plass:-) Ha en fin adventshelg! Klem

Hilde C. sa...

Det høres ut som en travel førjulstid hos deg. Kos deg med malerkosten - det blir sikkert knallbra :-)

Rubia sa...

Godt å se du er tilbake!

Masse lykke til med oppussingen. Det er ikke alltid så spennende, men så deilig når en er ferdig.

Gratulerer med dattera!

Frk.Badegakk sa...

DET så spennende ut!!! Gleder meg til å se meeeeer!!!!!

Marianne sa...

Bare i boede lige ved siden af - så havde jeg givet en hånd med...... jeg er jo mester i hvis maling :-) - men det tror jeg også i er....