Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 18. november 2010

Stripe på stripe

Stripe på stripe på stripe.........faktisk kan striper varme kalde fingre. Ivertfall disse her
Laaaange og gode er de, og veier nesten ingenting. De er strikket i Shetlandsull på pinne nr 3.
Så du det var to venstre-pulser? Ikke jeg heller, hi hi...... Her strikker man bare ivei, og tenker ikke på å speilvende den ene. Men jeg bare vrir de på plass, og dermed har jeg en til hver hånd.

E g e n t l i g skulle de ha sett annerledes ut, uten striper i det hele tatt, men med heklede sirkler. Men så er jeg ikke så glad, alltid, å følge oppskriften, og denne gangen kjørte jeg altså helt ut av veien med oppskriften.

Oppskriften er egentlig Tante Lilla`s Halvhandsker fra Strikkedesigner Marianne Østergaard. 
Jeg fikk nemlig et strikkekit av Marianne da hun var her sist. Dessuten har jeg et annet strikkekit liggende også, fra samme designer. Får se om jeg klarer å følge oppskriften neste gang.


Da jeg begynte på den og så over fargene som var i garnet, dukket en jakke-modell fra OLEANA opp i hukommelsen. En av de nye jakkene, som er en sid jakke, har slike striper på ermene. Så jeg har egentlig døpt disse pulsene for Oleana-pulser istedet.

Her ser du den originale modellen

For å nevne det, så er dette vinterens bestselger fra Oleana. Vi klarer ikke å skaffe nok jakker i butikken før jul. Så om du kommer over en slik, er det bare å løpe og kjøpe!!!!

14 kommentarer:

Ninne sa...

Så flotte stripepulser du har strikket da! Koselige!!! Ha en fin kveld, Sylvia!

Elisabeth sa...

Å, det var fint med pulsvarmere med striper! Forresten så har jeg funnet ut at det ikke trenger å være noen høyre og venstre på slike, de passer like godt på begge hendene :)

Turid sa...

Herlige pulser i mine favoritt farger!
Å det der med høyre og venstre orker æ nesten ikke kommentere - forrige gang æ strikka votta måtte æ strikke to par for at æ sku få to par med høyre og venstre tommel -snakk om altså!
Det produseres her hos mæ også , men ingen ting blir blogga , bare malingslukt....
Go stolen , som du viste- har det æ også, selv den må vike for malings lukta! Vi høres -snart helga og ny vin skal tappes i glasset!

snakkemunn sa...

De var fine og så deilig å ha på seg nå. :))

Tovepia sa...

Flotte fargerike pulser, frisker opp ethvert antrekk og vær for den slags skyld;)
Hva som er høyre og venstre, who cares:D
Ha en god kveld og klem fra meg;)

Rubia sa...

Stilige pulsevarmere! Kos deg i helgen!

Må innom butikken på lørdag om jeg rekker det. :O)

Mayen sa...

Hadde du Oleana jakken som inspirasjon? Det va veldig stilige laaange pulsvarmere, trur æ snart må lage nokka tell mæ sjøl, kanskje æ stjel ideen din og lage noe i mine farger :-9
Mayen

eli sa...

Disse var morsomme!,nå er det jo kaldt om dagen.

Sagt Med Hjertet sa...

Venter mannen hjem fra Norgestur med strikkegan i kofferten. Her skal det bli leggiser til både mor og datter. ;-)

Dag Erik Pedersen??
(En Facebookvenn av meg) ;-)

Ha en deilig dag!
Eirin

Gitte sa...

Lækre pulsvarmere. Jeg synes grønt i kombination med rødt er skønt ;-)

Kan godt forstå at jakken går som varmt brød. Den er super lækker.

Ragnhild sa...

Pulsvanter som er HELT deg, Sylvia :D Klem

Marianne fra ønskeøen sa...

De er utrolige flotte med stiber....og typisk dig, hvornår har du sidst fulgt en opskrift, ha ha..... alle opskrifter hedder a la Sylvia og præcis derfor elsker jeg dig så højt....

Ruth sa...

Flytting sånn helt oppunder jul - jeg kan tenke meg dere flyr fort og lavt nå da? Stressa eller? ;)

Det pusses opp her også og ifølge snekkerne blir de ferdig 21 desember - da har jeg tenkt å begynne med julestria.

Lekre pulser. Fargene er rett og slett fabelaktige og jeg tror nesten jeg må ønske meg noen riktig lange jeg også, det ser så godt og varmt ut.

Ha en super helg.

marianne østergaard sa...

dejligt at mit design kan bruges til at varme hænder i det høje nord. Glædelig jul til dig og din familie.