Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 29. november 2010

Strikkede gaver

For meg ,er hjemmelagede gaver det som er EKTE gaver. Gavekort kommer langt ned på lista........ Forstår at mange tyr til gavekort når den man skal gi til har ALT, men alikevel er det ikke gaver med meninng.
Hvorfor ikke gi en kurv full av mat eller såpeprodukter, hjemmebakst eller lys og servietter?

Jeg har tidligere laget hjemmelaget pålegg eller bakt en kake, som jeg har gitt bort i julegave.
I år, som i fjor, og årene før der, er det hjemmestrikka gaver som kommer herfra. Jeg har en liten bunke nå
Kan ikke vise alt, siden det snoker noen rundt her inne......... Noen av gavene er ikke helt ferdige, men det kommer!
Med oppussingen går det fremover. Men jeg har ingen bilder å vise. Det vil bli for kjedelig å vise kun hvite vegger. Jeg planlegger heller å vise før og etter bilder.
Men "fargene" blir i hvitt og sort i hele leiligheten, med varme innslag av farger i møbler og tilbehør.

For noen uker siden ble jeg ferdig med en genser til Sønnen. Men det har ikke vært mulig å få tatt noen bilder med den på. Her kommer den uten modell inni
En helt vanlig sort genser, men duverden hvor god og varm den er.......og lett!!! Tipper den veier rundt 350 gram.
Den er strikket på pinne 6, med 2-tråds Lamull fra Nøstebarn og 1 tråds geitegarn. Strikket nedenifra og opp, med raglanfelling.

Jeg har testet den i kulda, og den varmer godt. Deilig med så lette plagg, som gir god varme.

Ha en fin uke. Denne uka blir det lagt gulv.............det nermer seg innflytting!
Hade sålenge!

21 kommentarer:

Vibekes lille grønne sa...

Jeg blir imponert over hvor mye du får gjort! Stor fin haug med julegaver, heldige er de som får hjemmestrikket. Helt enig i at det er flotte gaver!

Lette, varme gensere er uvurderlige nå på vinteren og den kommer sikkert til å bli mye brukt!

Lykke til med fortsatt oppussing! :)

Megan sa...

Du er flittig og dygtig, så hjemmelavede gaver fra dig er uden tvivl et hit! :)

For mit vedkommende, tja, så bliver der vist ikke mange gaver, hvis de skal være hjemmelavede. Så skulle det da være små digte og historier. Og det er måske i grunden en god ide. Til næste år! :) Jeg må købe mig fra gaverne i år.

God dag. Her sner og fyger det. Vildt vintervejr!

snakkemunn sa...

Flott bunke du er ferdig med. Den genseren må da bli en favoritt i denne kulda nå. :))

Kristin Helene sa...

For en gaveproduksjon da!! I tillegg til oppussing og jobb... hvor tar du energien fra?? Jeg tipper de heldige som får hjemmemekka gave blir veldig glade. Det er kjekt å gi hjemmelaget til de som setter pris på det.
Genseren til Sønnen ble veldig fin den også. Det enkle er ofte det aller beste. Jeg har en lilla glattstrikket alpakkagenser, og den er den desidert mest brukte her i huset - har den faktisk på meg nå :)
Nå har jeg fyrt opp kongerøkelsen, og skal strax sette meg ned med sluttspurten på en skoleoppgave. Etter det blir det litt skole og mest kos helt frem til nyttår :)) Ønsker deg ei riktig god førjulstid - jeg kommer innom på besøk rett som det er, så du må bare fortsette med å blogge ;)

Annepålandet sa...

Så flink du er,Sylvia! Jeg er mektig imponert - både oppussing og julegavestrikking i en travel førjulstid.
Jeg er helt enig med deg i at hjemmelagde gaver er best. Dessverre er det ikke mange av mine "mottakere" som er enige i det. Jeg har en drøss tantebarn i verste slyngelalderen, og der står ikke hjemmestrikk særlig høyt... Men JEG blir overlykkelig og rørt til tårer når jeg får hjemmelagde gaver, tenk at noen har lagd noe - til meg! Dessverre skjer det ikke så ofte, men desto større stas når det skjer.
Fortsatt lykke til med oppussing - skal bli spennende å se bilder etter hvert!

Eivor sa...

Et veldig kjekt innlegg på bloggen din. Dessverre er ikke alle like glade for å få hjemmelaga gaver til jul. Sånn er det bare. Jeg er mektig imponert over deg som klarer alt i denne travle førjulstiden, oppussing, strikking og bloggskriving......

Ninne sa...

Jeg skjønner ikke hvordan du rekker alt sammen, jeg! Jobb og heim og familie og oppussing og flytteplaner ...og hjemmestrikkete gaver attpåtil!
Jeg ta av meg hatten for deg altså :D

Klem med sol og snø på fra meg :)

Ragnhild sa...

Hmmmm, skjønner ikke hvordan det skal gå til jul - jeg klarer ikke å la være å gi bort etter hvert som det blir ferdig... Det er bra du har turbofart med alle prosjektene du skal ha ferdig, godt du allerede har en fin haug :D Klem

Gitte sa...

Nøj - hvor bliver jeg imponeret over din stak gaver. De gaver jeg har lavet hen over året blev givet væk med det samme. Så jeg er bagefter. Men nu går jeg igang.

Den ser lækker ud - trøjen til sønnen.

Turid sa...

Felles glede - felles trøst.....er et gammelt ordtak- vi har jo å pusset opp-malinger ferdig, men føler ikke at alt er kommet på plass enda.....litt strikkerier blir det heri fra også...neppe like stor bunke som du , men litt da- fortsatt noe under produksjon.
Kos deg med malinga!

Sagt Med Hjertet sa...

Flittige, flinke du! ;-)
Jeg strikker på leggiser til Regine, ikke gave men artig å strikke er det jo.
Takk for kommentar om et vanskelig tema inne hos meg.

Alt godt til deg.

lise sa...

Hjemmelaget er alltid kjærkomment hos oss (hilsen de voksne, muligens..), og det pleier å gå en del hjemmelaget ut også. I år blir det derimot kjøpegaver til nesten alle.

Anonym sa...

OK the bond energy in the conpounds that have formed by crystallization where moulded together under great presure but formed the crystall under a vacuum so the bonds are stretched Density is atomic weight which is produced in a electro magnetic stripping process where all positive and negitive charges are ripped apart opening stages for larger atomic nucleus formation The bonds around more heavier elements are a lot more orded Bond energy then is a question of compressing and concentrating energys needed in bonding and then retaining the energys on stablizing [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]Mulberry ooutlet sale[/url] I am just hoping that my friend gets well soon and understands the importance of taking regular meds.. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose chilliwack[/url] Lctrgeitx
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora bracelets[/url] Zyusrfztw [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose jacket sale[/url] zfjjltnoi

Anonym sa...

It is actuаlly a great аnd useful рiece of information.
Ӏ'm glad that you shared this useful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

Check out my blog post - www.netsurfquiz.Com
My site > Pay Day Loans

Anonym sa...

burberry sale wgsult pnfq burberry uk alxbhg nyao burberry outlet sale lfdkbq zadd ugg sale sdtywd nmty ugg sale leyfzv sjuv ugg usa pfybmf siik ugg boots outlet sixavf cqxu ugg on sale wiqcxm qgyz michael kors outlet store mgxxpu xcwa michael kors outlet store czudic hlxa michael kors 2013 sybqng wzjc longchamp outlet online bjaoqo tuep longchamp outlet ykspqr xijt longchamp handbags uvauzx muwg burberry handbags ncqtqv tlsf

Anonym sa...

burberry handbags gdapog ablr burberry iyfcxy vdvz burberry outlet zqzuqc eiws uggs sale zpzvlt uiwu ugg outlet hrprhp eguc ugg outlet online ccnvtg fqui http://www.8wxc.com mnewzz ubrk ugg sale yjxeff zjnc michael kors outlet store zcucld bity michael kors online outlet swpmaq osrc michael kors outlet kuxyde vtai longchamp handbags sale sjkwti gbvv longchamp outlet yrlmse smmd longchamp bag wsrkbz yuuc burberry diaper bag wirfan fwqt

Anonym sa...

burberry uyzfra tqno burberry uk dmpzko zrzu www.livebulberryfashion.com igndnb esax uggs uk sale dwkhpm gayc ugg outlet store xkazyt xxts ugg boots sale czjttn zfjy ugg discount jqqzgw zhgb ugg usa ihslyp apvz michael kors outlet store xsbeim ffrz michael kors online outlet fcklrk ciao michael kors flats zseljb jvrw longchamp handbags sale ceuliq kspa longchamp tote vyedue usty longchamp handbags sale ccmuqd oeub burberry diaper bag vsadtr fosy

Anonym sa...

burberry sale yyodju uojs burberry uk cbgcqt tgac burberry outlet store vpnsvf xtex ugg boots uk hzpcxn vxlj www.numbjerseys.com kcglsv gzmg http://www.2lv6.com ssjfjq qtyk ugg boots outlet ntlueu djjm ugg boots cheap wrucna kudg http://www.jg20.com ggkxut twlc michael kors handbags zzxxoy qery michael kors 2013 fbqcgu botb longchamp outlet hmruqt pwxs longchamp sale jlbfis cirz longchamp handbags sale oozsdh kltv burberry outlet online tifbnd ngha

Anonym sa...

burberry handbags opckcw btru www.fashionbulberryoutlet.com oirkxj wkow burberry outlet hijejo vryj uggs outlet lniyvn kpam ugg boots wsmolt ppxw ugg outlet online fdcchu hgbq http://www.8wxc.com irjakq wxeh ugg sale pqyeko lhon michael kors outlet store mayhle moon michael kors handbags bwsavb tktg michael kors diaper bag cxywpq ovlk longchamp outlet dzoqdp ocko longchamp outlet ziytld abia longchamp bag rrvhls quwe http://www.e4ni.com oyiwkg dnjm

Anonym sa...

burberry handbags ptwcmn bxnw burberry uk isbukc nawj burberry outlet store evilyv lhfd uggs outlet vqlzvb owpl ugg sale ycqrph crar ugg boots sale yhmaom mdfq ugg factory outlet tstzwe wavg ugg usa jqeigi objm michael kors outlet dxpoah ylos michael kors 2012 dsvruy xktk http://www.1qpf.com fpktny gddx longchamp handbags sale zbwsoz bclk longchamp bags on sale gofxce jrll longchamp handbags sale gwvpmo llez burberry outlet zpqidd gbhx

Anonym sa...

www.bulberryfashion2013.com xugckh aeix burberry rzaalt cxij burberry sale outlet tuvzjh laei uggs sale pvjngm zxdf ugg outlet online sale acnnkb hhyo ugg boots sale enksmv gmgs ugg boots outlet hmerau ubvz ugg sale atbqap tmuj michael kors online outlet jybihh epma michael kors handbags iddanv dkmp michael kors flats rqoxjr opao longchamp outlet store zzinqz imsb longchamp outlet emkxju mbmf longchamp bag pvjazu unrf burberry handbags ratpqx gaiz