Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 9. november 2010

Moebious

En ny hals er ferdig. Jeg har visst turbo på pinnene om dagen. Dette er en MOEBIOUS, en slags tubehals, hvor den er vridd en gang før den monteres sammen i endene.
Snuppa rakk å være modell, før hun dro til skolen. Men hun er litt sur her, fordi hun mener en hals skal gå to ganger rundt halsen, slik:
......men da må du strikke den dobbelt så lang, mamma! sier hun. Hun vet hva hun vil, Snuppa mi.

Ivertfall, det er brukt garn fra "lageret", og jeg er igang med enda en.
Garnet er fra Spania(Barcelona), av alle ting, og på banderolen står det KATIA Azteca. Det er i 50% ull og 50% acryl, og det er veldig mykt, og i fine fargeskifter.

Dette er min egen oppskrift:
OPPSKRIFT
Legg opp 35 masker. Jeg har brukt pinne nr 10. Det strikkes riller frem og tilbake.
Etter 3 riller, gjør du såher:  1 rett, *et kast og to sammen*, repeter fra * til*, og avslutt med å strikke de to siste maskene sammen.
Slik gjør du etter hver gang du har strikket 3 riller.

Strikk så lang du vil ha den. Legg den utover og vri den ene enden en halv gang rundt, før du syr begge endene sammen. Jeg har heklet endene sammen, fordi jeg foretrekker det best.

Bruk gjerne et tykt garn eller dobbelt garn for å få den tykke og luftige følelsen.

Så ble det bakt igjen i går
3 fulle brett med SKILLINGSBOLLER. Dårlig kvalitet på bildet, men det var sent på kvelden da det ble tatt!
Å bake for meg er like avslappende som å strikke. Mye bedre enn valium, he he..... Jeg liker best naturmedisin, så her gjøres alt på den naturlige måten.

Så flott at jeg inspirerer noen til å bake. Det gleder ikke bare deg selv, men mange andre. Familien min er veldig fornøyd, og jeg liker å gi bort til venner og naboer som kommer forbi. Å glede andre er hyggelig!

Hva som skjedde med bildet av pus i går, aner jeg ikke. Hos meg stod det et lite kryss, men da jeg postet innlegget, var pus over hele bloggen. Men så fikk hun endelig eksponert seg litt hun også, da.

Ha en deilig dag!

10 kommentarer:

snakkemunn sa...

Flott Moebious. De vet hva de vil de ungene. Det er ikke alltid vi ser ting på de samme måtene. ønsker deg en fin dag. :))

Siw Aina sa...

De vet hvade vilmdisse småjentene. jeg har ei på 14 år, og det er egentlig liten vits i å diskutere noe særlig med henne ;)

Flott moebious var det uansett hvor mange ganger den ble snurret rundt halsen.

Her skal det også handles inn til baking i dag. Familien spiser boller, rundstykker, kanelboller og alt annet godt ut av fryseren fortere enn jeg rekker å sukke for meg ;)

Ha en fin dag.
Klem

Harmonica sa...

Og snuppa har helt rett. Det er mer riktig å kalle det tube enn hals. Hals er slike vi hadde når vi var små, som satt tett i halsen, akkurat som halsen på en genser.You see?
Tube skal være så lang at du får den rundt to ganger, og fortsatt sitte litt løst.Vi selger tuber som varmt hvetebrød(boller??) om dagen!

Ruth sa...

Fin Moebious. Jeg har strikket noen av de jeg også. Mye lurere en skjerf som henger og dingler ned i kaffekopper og alt som er. ;)

Vel, du har jo fått meg til å prøve meg på baking og det burde egentlig kalles et Mirakel. Jeg bakte eplekake i går kveld!! og det er din skyld.

Rubia sa...

Ungene vet hva de vil ha ja. :O)
Flott hals!

Jeg skal rett hjem å bake i dag! STORE amerikanske muffins med masse epler i.

mimouna sa...

Fine farger på den halsen. Og skillingsboller er nam! Blir jo nesten alltid sulten nåt jeg titter innom her.

Megan sa...

Så flittig du er! Og det er en skøn farve. Uden tvivl dejligt varmt at have på.

Jeg strikker stadig på mit lange halstørklæde. Det går fremad, men jeg er ikke så flittig som dig! ;)

God aften. Klem.

Ragnhild sa...

Turbo, ja!!! Der sa du det ;D ... både med pinner og deig! Nå ble jeg jammen sulten etter rundturen her! Og så stor og fin eksponering av pusen! Klem

Hobbygåsa sa...

Nydelige farger i den Moebiousen! Og jada, de vet hva de vil ha disse jentene :-) Om du inspirerer meg til baking vet jeg ikke helt, jeg er ikke så glad i det - men jeg blir alltid sulten av å lese bloggen din :-) OG skulle ønske jeg kunne slenge sammen de herlighetene du viser frem like enkelt og greit som det høres ut som :-)

LivM sa...

Skal si du har vært flittig siden jeg var innom sist! Både på strikke og bakefronten. deilig!!
Moebiousen var bare lekker og akkurat passe stor!