Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 7. november 2010

Med snurr på snabben

Jeg tillater meg å være litt løsluppen i uttalelsen i dag. Men det er bare noe så enkelt som innbakte pølser
Disse har jeg bakt siden ungene var små. De bare elsker dem! Jeg fryser dem bare ned, så tines de på et blunk. Enten i ovnen eller av seg selv, og de er kjempegreie som turmat.

OPPSKRIFTEN er så enkel som bare det. En pakke pølser, og en hvetedeig. Trill boller til en lang pølse, snurr den rundt wieneren, og hev godt. Stekes i ca 15-20 min på 225-250 grader.

Det ble litt deig til overs, og da bakte jeg rundstykker. Jeg lager alltid stor deig, slik at noe kan fryses til senere. Det blir uansett like mye jobb og rot, om den er stor eller liten.

Om jeg elsker MARIMEKKO serviset mitt? Gjett om!!!

11 kommentarer:

Lin sa...

Hjemmebagte boller er hittet, og qerligt med en god kop kakao paa en kold eftermiddag.
Blev lidt nysgerrig efter en kommentar jeg havde laest hos Gitte hvor du snakker om gedegarn. Vil du forklare det lidt naermere??????

Havfruen sa...

Dette så da virkelig godt ut:) Dette må jeg prøve, sikkert mye bedre enn pøslebrød kjøpt på butikken.
Ha en fin søndag:)

Tovepia sa...

Sannelig var du løssluppen, men det så virkelig godt ut;)
..og dette er godt, men godt tips å fryse pølsa og brødet sammen!

Anne sa...

se der stødte jeg lige ind i nogle af de ord...du ved :-)
turmat???
tines de på et blunk???

nå, det går nok...ellers må du oversætte til september på Fanø :-D
(har du fået mail fra Marianne??)

Mayen sa...

Takk for idê! Det lønner seg å ta noen minutter på ulike blogger bår man står fast. Satt akkurat og lurte på ka æ sku sende med jr på frilufts tur imorra på SFO. Æ bruke å legge "pinnedeig" i en pose, så snurre han rundt pølsa før de stekes på bål- Nam nam
Mayen

Hanneles jul-paradis sa...

Grilla bröd ute, så mysigt :)

Tine sa...

Hvor ser det lækkert ud!

sjante sa...

Å du vet å friste mer alle disse hærligheten dine. Faktisk så har du inspirert meg til å bli mer aktiv på bake fronten! Den har lagt i dvale en stund nå, men nå er den på vei:D Ungene er stro fornøyd hvertfall.
Vi ses nok på onsdag:DD

Ninne sa...

Ja det var litt av en pysjsnabb som de sier der vi har hytte... ;) Nå fikk jeg lyst på hjembakte rundstykker! Det ser så godt ut! Hmmm... kanskje jeg rett og slett skal bake noen?

HA en fin dag og uke, Sylvia.. med kanel og suller på !!!

Turid sa...

Wow -du var skikkelig vovet!!, men som du sikkert vet , så skal det mere til for å skremme vannet av en Finnmarking!
Turmaten din har æ sansen for. kanskje teste den ut på onsdag allerede-da har æ uteskole.
Endelig sner det her , men vet ikke om det er noe æ kan stole på , bruke å være noe ustabil den førjuls vinteren her hos oss.
Mørketid til tross - her er det opp pussing på gang!
Ha en super flott mandag!

Harmonica sa...

Disse har jeg jo smakt før, du har hatt dem med til meg. Og alltid med suksess!! Jeg har noen pølser liggende i kjøleskapet, kanskje jeg skulle hivd sammen en hvetedeig da, så ble hverdagen litt mer festlig...!