Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 5. november 2010

Husdyr og hagedyr

Som jeg fortalte i går, hadde vi et hyggelig besøk i hagen vår i går. Fra her jeg sitter ved PC`n, ser jeg rett ut i hagen. Og i går så jeg plutselig dette
Man legger først merke til den hvite stjerten. Beklager billedkvaliteten, men kameraet er ikke av de beste, og det er tatt igjennom vinduet. Jeg måtte hente husdyret for at hun også fikk se

Samtidig får du se min fine utsikt. man trenger ikke TV når man har slik utsikt........

Rådyret forsvant ned til neste hage, og der ventet 2 andre. De går alltid i flokk, så om et rådyr krysser veien, så stopp, for det kommer alltid fler.

En gang måtte jeg tilkalle viltnemda. En rådyrbukk hadde hoppet over gjerdet til naboen, og hengt fast benet sitt. Til slutt var det brukket, da den strevde  med å komme seg løs. Det var bare en ting å gjøre, da......uff, så leit det var.

Strikketøyet mitt som ble solgt, var en "modell" på en hals, som er så IN for tiden. Det var kun for å inspirere andre. La meg legge til at kunden trengte garnet, siden det var tomt i hylla, så det ble nok rukket opp igjen. Men det er en morsom historie, ikke sant?

Siden det atter er blitt fredag, vil jeg ønske alle en god helg!

8 kommentarer:

Vibekes lille grønne sa...

Artig med litt viltliv! Vi har faktisk også hatt rådyr på besøk her i "tjukkeste" Oslo.

Nydelig sjal i forrige innlegg og seriøst bare 12-13 gram? Skal si garnet blir drøyt på den måten :) Synd jeg har gitt opp heklingen.

Genial idé egentlig det med å selge strikketøy. Jeg har observert at mange *host* synes det er morsommere å starte på nye prosjekter enn å fullføre. Vips så bare selger man det man ikke orker å gjøre ferdig og alle er fornøyde! :)

Ha en strålende novemberhelg! :)

Sisselshverdag sa...

Koselig utsikt, spesielt å se "ville" dyr live. Her omkring ser vi elg, rådyr, grevling og rev ganske ofte. Vi har et jorde rett utenfor gjerde så der er det ofte dyr. Bare synd en nesten aldri får tatt bilder.

Ønsker det ei flott helg :D Kos deg masse. Klem

Hilde C. sa...

Så nydelig rådyret er! Det må være morsomt å få et slikt vilt dyr så tett inn på seg :-)

Turid sa...

Herlig utsikt hos deg-å rådyr har æ faktisk aldri sett, bortsett fra på TV .
Englemaske sjalet er jo bare skjønt-ser ut som om det er strikket med en loete sytråd.
Så er det freddan igjen-bare rot her hos oss, men et deilig rot egentlig, i stua er det ryddet plass til den nye sofaen , som kommer i kveld. I kjøkkenet males det, så her flyttes rotet frem og tilbake.....men fredag er fredag -gull rekka og vin i glasset når ny soffaen er skrudd sammen. Go helg klæm fra mæ te dæ!

Ninne sa...

Så vakkert dyr! Det er fantastisk å se ville dyr på så nært hold! Ha en kjempekoselig helg!!!! Klen fra meg :)

Annepålandet sa...

Vakker utsikt, vakkert rådyr! Vi har også rådyr i hagen, enda vi bor midt inni et boligfelt med hus og veier på alle kanter. De spiste rosene av buskrosene våre, bare stilken sto igjen. Men siden de er så vakre, ble de tilgitt.
Det minner meg på da datteren var mindre og hadde en venninne på besøk. Hun så ut av vinduet, så bare ørene på rådyret over vinduskarmen, og utbrøt storøyd "SE!!! Dere har en kenguru i hagen!". Ja, det er hyggelig med litt dyreliv - men som oftest er det bare nabolagets katter som bruker hagen vår som avtrede...

Ønsker deg en finfin helg!

Anonym sa...

Rådyr er jo bare sååå søte, men de knasker i seg tulipaner og roser... En dag jeg kom kjørende fra jobb, sto det 3 rådyr i innkjøringa; hannen lot de to minste gå videre før han diltet etter; han lurte nok på hva slags stort dyr som kom brummende mot ham ;D Det meste jeg har sett her, var 5 stk hos naboen for noen år siden. Stor, god helgeklem

Gitte sa...

Sikke dog en fantastisk udsigt, og skønt med et dådyr i haven.

Lige nu snakker vi mest om de rotter der har været (heldigvis) på børnenes skole.......

Sådan nogle ville jeg frygtelig gerne bytte for din havegæst.

Ha en dejlig lørdag aften.
Knus Gitte