Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 8. november 2010

Heite labber

Pulsvarmere er noe jeg har blitt avhengig av. Det brukes hver dag. Noen er tynne, til innebruk; og noen er tykke til mer utebruk.
Denne gangen har jeg strikket noen for utebruk, for de er tykke og varme
Det gikk et nøste PUNO til disse, strikket på pinne nr 5. Jeg strikker litt løst, så jeg går alltid ned i pinnestrs, ivertfall på tykkt garn.
Man kan kanskje tro at man strikker fastere på tykt garn, men det er noe med pinnestørrelsen som gjør at det blir løst. Grepet blir muligens noe annet på tykke pinner enn tynne......?

Rundt kantene heklet jeg en fastmaskekant øverst, mens på den nedre kanten ble det litt "blonder".

Dette er et greit kosestrikketøy, og supert som en julegave. Og har du et nøste PUNO liggende, er det bare å legge opp masker med èn gang! :)

Bakgrunnen til bildet er LEVENDE, og veldig flott. Det er nemlig PUS som er bakgrunnsmodell denne gangen

Er du heldig og ser bildet? Hos meg står det bare et kryss, Ja ja....

13 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Ja jeg ser bilder, og det med pus er stoooort :-) Lekre pulsvarmere du har laget! Godt å ha nå som kulden kommer, da trenger man et par til hvert antrekk :-)

Ruth sa...

Kjempestor!! pusekatt, men veldig pen da. :)

Jeg er i pulsemodus selv for tiden. De er nå gode å ha da.

Her ligger det flere cm med sne og det sner fortsatt. Så tidlig vinter har det aldri vært her så lenge jeg har bodd her. Jeg kunne komme til å trenge veldig mange pulser.

Bobbelur sa...

Stooooort og fløott bilde av pus med pulsvarmere.
Pulsvarmerne ser deilig varme ut!

RigmorNY sa...

Pulsvarmere kan hjelpe å holde varmen hos de som ofte er kald på hendene, fordi varmen holder seg over pulsårene. Dette har jeg prøvd ut på noen funksjonshemmede jenter som ofte frøs på fingrene. ;)
Du pus-bilde er så stort at det går ut av bloggen din på venstre side ;) Skjønner at du vil skryte av katten din. ;)

Rubia sa...

Pulsevarmere klarer jeg meg ikke uten lenger. I allefall ikke på jobben. Så jeg har alltid minst to par liggende!
De du har strikket der er skikkelig flotte og garantert varme når de er striket i Puno!

Ninne sa...

Ja det var jo litt morsomt da! Pulsvantene dine ser kjempedeilige ut! Men hvordan lager du tommelen/ åpningen?

Her har det kommet noen smådryss snø, men nå har det gitt seg allerede. Det varte visst ikke lengre enn at jeg akkurat rakk å blogge det hihi!

Ha en flott ettermiddag! Klems :)

Turid sa...

Kjempe deilige pulsvarmere-men ka du har styra me , når du har fått til et så enoooormt bilde av katten---nesten bortover stue veggen her hos mæ.....he he .

Elisabeth sa...

Pulsvarmere er flotte saker ja, og disse var veldig fine. De ser varme ut :)

Annepålandet sa...

Fine pulser! Har noen nøster Puno liggende, så får vi se. Men her er det altfor kaldt for puls nå - da jeg gikk tur med hunden kl halv syv i dag var det nesten ti minus og jeg måtte ha TO par votter utenpå hverandre. Men så er jeg litt ekstra frossen da...
Ha en fin dag!

sjante sa...

Jepp ser bildet veldig godt:D Hehe
Nydelig katt du har, kjenner jeg savner katt nå:/
Stilie pulsvarmere, din egen oppskrift?

snakkemunn sa...

Pulsvarmerene dine var flotte. Ja disse kattene er så fine og kan pryde alle bilder. :))

Gitte sa...

Absolut skønne pulsvarmere!

Jeg er gået over til vanter. Der var is på min cykelsaddel i morges, da jeg skulle afsted. Så overtræksbukser, vanter og tykt halstørklæde er et must!

Anita sa...

Hei på deg, fine pulsvarmere du har strikket.Kan jeg spørre hvor mange masker du har lagt opp? mvh Anita