Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 7. november 2010

Halsvarmer

Nå somm vinteren nermer seg, er det på tide å investere på noe varmt rundt halsen, iallefall om man skal ut. Min innendørs halsvarmer er et glass Hennesy Cognac, men det er til innvortes bruk ;)
Her er den til utvortes bruk.....
Mannen stiller opp som modell, tusen takk til ham.
Jeg har brukt et nøste PUNO fra Rauma (Baby Alpakka, ekstra fin Merino, og litt polyamid) og da kan du bare inbille deg hvor varm og myk denne halsen er.

OPPSKRIFT
Pinne nr 5, 50 g PUNO
Legg opp 72 masker, og strikk vrangbord 2 rett, 2 vrang på en 40 cm rundpinne, helt til garnet tar slutt.
Spar litt garn til avfellingen, der det felles løst av i vrangbord-strikk.

Enklere kan man vel ikke få det?
Denne halsen passer til alle, men er en flott "Herre-gave", synes jeg.

I dag brukes dagen til husvask mens jeg har en deig som hever. Å bake på en søndag er supert!
Ha en herlig søndag, du også!

9 kommentarer:

Megan sa...

God søndag til dig! Ja, det er da næsten uundværligt i disse kolde tider: En halsvarmer! Personligt er jeg glad for store tørklæder og dejligt strik med rullekrave, men en halsvarmer er faktisk også en god ide! :)

Her skinner solen og det er det flotteste vintervejr. Ja, jeg kalder det vinter, for vi vågnede op til et frostklart magisk landskab. Dejligt!

Nyd søndagen. Klem.

Lena sa...

Flott hals Sylvia! Jeg har 6 nløster Puno hjemme, 3 brune og 3 off-white, begge fargene skal bli til halser (svigerdøttre...hihi..), men det skal bli stoooore halser sånn ungdommen vil ha det:-) Vaske og rydde dag her også! Må gjøres og søndager er eneste dagen jeg har tid nesten:-( Mulig jeg lar meg inspirere av deg og slenger sammen en sjokoladekake til kvelden... Men NÅ er det oppvask neste! Ha en flott søndag du også:-)

Tovepia sa...

Det enkle er så absolutt det flotteste!! kjempefin og praktisk!
Her laver det ned med snø, så jeg skal holde meg inne, trenger dagen til å venne meg til den;)
Ha en flott søndag og klem fra meg;)

Sisselshverdag sa...

Har ett nøste Puno og nå vet jeg hva jeg skal lage av det :D

Hm, ble jammen frista til å bake også, og jeg som skulle ut en tur.... nei, bake skal jeg :D

Ha en fortsatt herlig søndag :DKlem

Elisabeth sa...

Kjempefin, og garantert god og varm. Her er det blitt både horn og brød i dag ;)

Vibekes lille grønne sa...

Halsen passet godt til mannen ja, trodde den var hans jeg :) Puno er det mange som skryter av, må nok kjøpe det snart. Jeg har jo nesten ikke garn fra før *host*.

Her er det også vasking i dag, og straks skal jeg lage supergode italienske kjøttboller fra grunnen. Ha en fin søndag! :)

Marianne sa...

Hvor er Erik fin med den varme halsvarmer....Og sikke et besøg i har haft i haven....bare jeg havde set det da jeg var der

Fru Kahr sa...

Sådan en halsvarmer er ikke så tosset:-)

Ninne sa...

Hei Sylvia! Ser du strikker mye foint av Puno... jeg blir fristet til å prøve det til store halser strikket på tykke pinner, men det er utrolig viktig at det ikke klør? Og da er vel du den rette til å spørre, tenker jeg ...

Ha en flott søndags ettermiddag!
Her dufter det kanelboller ;)