Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 12. november 2010

Halsvarmer "2"

Her i huset er vi noen frysekråker...utenom Mannen, da. Han kan gå i en T-shirt på vinteren og synes det er behagelig!
Den siste uka har jeg sovet med tynn ullgenser, sjal i geitegarn eller et digert Røros-teppe over meg. Jeg kan altså ikke finne pysjen min, siden jeg har altfor mange plagg i skapet, uff!

Da jeg lot Sønnen prøve halsen jeg hadde strikket, ville han gjerne ha en, men den måtte selvfølgelig være sort! Han er nemlig litt "Rocka" og da er det SORT som gjelder!

jeg satte igang med en hals til, i PUNO, men den finnes ikke i sort, men i koksgrå. Jeg lot som om den var sort, og han merket det visst ikke, for halsen har sittet på siden
Og JA, vi er en hårete familie......alle utenom Mannen.

Og gjett hvilken dag det er i dag? Det er "Fredda`n"den beste dagen i uka.

Ha en Super helg, og så skal jeg prøve å holde meg våken under hele detektimen, så jeg tilslutt får vite hvem morderen er....... Jeg sovner alltid før.......zzzzzzzz

15 kommentarer:

Vibekes lille grønne sa...

Først innlegget under: For en herlig krok du har! Stolen er fantastisk, en sånn skulle jeg gjerne hatt. Her er det sofakroken som gjelder og den er ikke like fotogen som kroken din.

Godt å få kledt på de unge litt og halsen var fin! Her er det vanskelig, de går tynnkledde synes jeg til tross for mammas strikking. Jeg sovner også før detektimen er ferdig, har begynt å ta opp i steden.

Ha en fin helg! :)

Ragnhild sa...

Koksgrått er jo like fint som svart, da! Jeg skal strikke skjerf (+ enda en genser) til barnebarnet, og nå ville han ha oransje! Lette fram alle buntene med oransje, og fant fort ut at det ikke er nok til en genser. Så i går kveld diskuterte vi oss fram til en fargesammensetning, dvs jeg fortalte hvilke farger jeg har, og han (3 år!) erklærte da at han ville ha oransje, svart og rødt... grønt var ikke interessant, og beige visste han ikke hva var ;D Avtalte at vi skal se på fargene når de kommer til middag på søndag :D En herlig, liten gutt! God helg, Sylvia

Megan sa...

Du har rigtig gang i halsvarmerne. Det er også nødvendigt, når vejret skifter til vintervejr og kulden hersker! :)

Jeg nøjes med at strikke videre på mit lange halstørklæde.

God fredag til dig!

Rubia sa...

Jeg må nok få strikket meg en Puno-hals etterhvert jeg også. Det er ett hærlig garn!

Ha en topp helg!!!

Ruth sa...

Jeg må kjøpe noe av det Punogarnet neste gang jeg er i Norge - det høres herlig ut. Jeg strikker halsvarmere for tiden jeg også - det er da virkelig et av de koseligste plagg.

Ha en super helg, både du og og dine.

Sagt Med Hjertet sa...

For en flott blogg, denne nye bloggen din! legger den til med en gang, jeg. ;-)

Ninne sa...

Hehe jeg kjenner meg igjen med pledd og sjal og diverse andre ullplagg i sengen.... Skikkelig sexy ;) Så hyggelig at sønnen din ønsket seg noe strikket!Skikkelig tøff er han, med krøller og flott hals!
Ha en deilig helg, Sylvia!

Eivor sa...

Ha en riktig god helg - og kanskje du skulle benytte helgen til å lete etter pysjen din - liker ikke å tenke på at du fryser !

Sisselshverdag sa...

Flott sønn du har, har hatt en hårete periode med gutta her i huset også. Nå er det tvert imot, de bruker hårklippemaskinen begge de to eldste ;)

Ha en superflott helg :D

Anonym sa...

Så hyggelig å møte deg i butikken, Sylvia. Takk for praten, inspirasjon og god garnhjelp.
Er allerede i gang med skjerf-strikking. Begge to på en gang:)Ene med rett/vrang og andre med perlestrikk.Punogarnet med Knitpics er en klar favoritt. Kjennes som "smør" i hendene.

Fortsatt god helg da!
Mvh Elisabeth i Larvik

Gitte sa...

De har så utroligt smukt hår - begge dine unger - Det er tydeligt at de har arvet det fra dig ;-)

Jeg er den eneste i familien, der er en frysepind, resten er som din søn ;-)
Jeg kæmper en brav kamp for at holde tøj på Lise, for hun bliver så let forkølet.

Lækker at han vil have en halsvarmer. Den er garanteret sej til T-shirt.

mimouna sa...

Halser er deilige plagg. Og mannfolk er stort sett dårlige på farger. Så koksgrått og sort går nok for det samme ja. Noen ganger er akkurat det veldig praktisk.

Nå så jeg plutselig for meg den OMO-Color reklamen med det black-metal-bandet. Husker du den? Han ene ble sparket ut fordi han brukte feil vaskemiddel så klærne ble grå. *fnis*

eli sa...

Kul type med tøff halsvarmer!:)

Anonym sa...

Everyone loves it when folks come together and share opinions.

Great website, keep it up!
My website ... know memes

Anonym sa...


Awesome Webpage, Continue the excellent work. Thanks! i SUCK i KNOW