Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 11. november 2010

Favorittplassen

Har du en favorittplass i hjemmet ditt?
Før i tiden, da det var "Finstue" og hverdagsstue, var det mange som oppholdt seg mest på kjøkkenet. Kom naboen innom, var det på kjøkkenet de hygget seg med kaffen. Men så holdt kanskje "husmoren" på med huslige sysler, som sylting, steking ol, og da var det der de oppholdt seg mest.

Skal jeg riktig hygge meg, sitter jeg i BIBLIOTEK-hjørnet mitt. Jeg sier MITT, fordi det er jeg som trives best der. Ja, bare se hvor hyggelig jeg har det der da...
Godstolen min, det her. Med plass til føttene og et varmt pledd i en armlengdes avstand(som fremdeles ikke er heeelt ferdig enda, MEN i bruk!) Det koselige lille bordet, som jeg har kaffekoppen på, og et lys som lager stemning.

Her er det en salig blanding av orden, og litt kreativt rot. For når det er fullt, trykker vi bare neste bok inn der vi får plass til den.

I bokhylla mi (fremdeles MIN, altså.... ;) ) har jeg like mye "fagbøker" som romaner. Der er alle håndarbeidsbøkene mine, kunstbøker, astrologi-bøker, mat-og bakebøker, reisehåndbøker, div leksikon, permer med interiørmagasiner, og tykke fotobøker. Jeg var en kløpper i å ha orden i alle fotografier vi tok. Nå som alt skjer på pc og nett, vet jeg ikke lenger.......
Her kan jeg sitte med strikketøyet mitt, og bare snu meg rundt i stolen, og bla opp i en bok, om jeg vil bli inspirert til noe nytt.
Om morgenen er det godt å sitte og slumre med kaffekoppen og avisa.
Noen ganger har jeg tilogmed tatt meg en dupp (zzzzzzz....) i stolen. herlig!!!

Har DU et sånnt sted?

Her har det visst skjedd noe med bildet igjen........får du et bilde som tar HELE siden her, er det altså ikke min skyld, men bloggen som er i fri utfoldelse. SORRY!

9 kommentarer:

Harmonica sa...

Bildet er STORT ja..! Den stolen vet jeg du trives i, og det er slettes ikke rart.. Ønsker meg et EGG jeg også. Men, in my dreams...
Plassen er herlig. Heldig du, som slipper å sloss om favorittplassen din! Kos deg da, Søs.
Hugs and kisses

Ragnhild sa...

Jada, den røde, gamle ørelappstolen ved siden av ei bokhylle (med bøker på kryss og tvers og på toppen av hylla, må nok få opp noen flere hyller...) og med beina mot den gode, gamle, svarte ovnen :D Klem

RigmorNY sa...

Du verden så mye bøker du har, (litt missunnelig). ja jeg har også en go-plass jeg sitter, men den flytter seg etter vær gang jeg har ommøblert i stua. Akkurat nå er det en skinnstol. ;)
Hva er det med deg og blogger???? Prøv å forminsk bildet før du laster det opp. Og når du har lastet det opp, så trykk av for middels før du bruker det i bloggen. ;) Bare et lite tips. Ha ei fin helg.

Ruth sa...

Stort stort bilde. :)

Å ja, jeg har en slik plass jeg også. Oppe i hjørnet på sofaen - der bor jeg. Men hadde jeg hatt en slik stol så hadde det nok forandret seg.

Ha en super torsdagskveld.

Eivor sa...

Kjempekoselig - kan godt forstå du gjerne vil sitte der og kose deg med håndarbeide og en kopp kaffe....

LivM sa...

Du har en kjempekro, her så det hyggelig ut. Bøker ja. Jeg har kjøpestopp en stund for veggene er fulle. Men det varer vel ikke lenge før nye er på vei :-) Kos deg riktig godt så snakkes vi igjen!

[room] by sofie sa...

Underbar favoritplats!!! Förstår att du trivs, omgiven av böcker och i en läcker fåtölj!!!

Tack för alla dina fina kommentarer hos inne hos mig!

Trevlig helg!
KRam SOfie

Rubia sa...

Godkroken min er i sofaen i kjellerstua. Eller i sofan i Isocampen. Der har jeg det jeg holder på med til enhver tid av strikketøy.

Annepålandet sa...

Jeg sitter ved spisebordet, jeg. Der har vi gode, myke stoler, og så kan jeg surfe litt på nettet samtidig som jeg leser avisen, strikker, spiser etc., såkalt multitasking. Dessuten har jeg Ottlite-lampa der, og den kan jeg ikke leve uten. Og så har jeg en godstol - den kan vippes bakover, og da er det fort gjort å duppe av, så der blir det ikke strikket noe særlig...
Ønsker deg en finfin helg!