Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 4. november 2010

Engler daler ned i sky....

Jeg har heklet et Englemaskesjal igjen. Jeg blir visst aldri lei av det. Resultatatet blir alltid så nydelig!
Jeg har brukt PLUMET og nål nr 6. Og dette sjalet veier nok rundt en 10 - 12 gram. Det er "himmelsk" å ha rundt halsen.

Nå sitter jeg og pus og ser på 3 rådyr rett ut vinduet her. Det er et rådyrtråkk i hagen vår. Jeg har tatt bilde av det ene, som gresset og koste seg ved trampolina vår. Jeg har tatt bilder....de kommer...

I helgen var snuppa på sprangtrening. Om etpar uker er det stevne, som hun skal være med på.
Her er hun med favoritten sin, Starflight



Ellers venter jeg på garn, til det sorte prosjektet mitt, som er ganske "heavy". Og Marianne, det er altså IKKE sokker jeg strikker på. Hvordan kan du tro noe sånnt? ;) hi hi

I mellomtiden har jeg startet på noe med tykke pinner og veeeeldig tynt garn. Garnet er nydelig, men det er nesten umulig å strikke med på de pinnene jeg har nå...... Tror jeg må kjøpe inn noen tykke Knit Picks i tre, der spissen er perfekt til tynt garn.

På lørdag hadde de andre solgt et strikketøy jeg hadde liggende på utstilling i vinduet. Nå kan man altså få kjøpt ferdig påbegynt strikketøy. På HUSFLIDEN selvføgelig ;)

Ha en fin dag!

11 kommentarer:

Strikkemaura sa...

Hehe, morsomt at det går an å selge på begynt strikk :D

HM, men du minner meg på at jeg skal strikke nytt englemaske sjal. Det første jeg laga gav jeg bort... Må jo ha sjøl også :D

Ha en flott torsdag, snart helg nå igjen ;)

Harmonica sa...

Ikke til å tru, men i går begynte jeg faktisk på et strikkearbeid selv...Vent å se..

Ruth sa...

Så fint det sjalet ble. Jeg hadde helt glemt englemasker jeg, det siste sjalet jeg heklet ble gitt bort, men som Strikkemaura sier - en må jo ha ett selv også. Jeg har til og med garn liggende. Eh!

Ha en super helg.

Hobbygåsa sa...

Selge påbegyndt strikk, ja den var ny. Greit å kjøpe egentlig, så blir det ikke så mye jobb :-) Flotte bilder av hest og datter, fin hobby dere har med disse dyrene. Og englemasker, ja de er avhengighetsskapende :-)

Elin Osa Søreng sa...

Så englesøtt skjerf :o) Og jeg må bare spørre; Hva ialledager var det du hadde begynt på (som blei solgt)?? Så artig! Supert for de som ikke kan legge opp da, hehe. Så koselig med rådyr i hagen, gleder meg til bilder!!
Ha en flottfin dag, klemmer fra Elin

Eivor sa...

Englemasker er bare nydelig ! Men det er noe jeg aldri har fått til - forstår det rett og slett ikke.
Noen ide om hvor jeg kan lete meg fram på nettet for å få en grei forklaring på det ???

Tine sa...

Hvor er det dog smukt!

Lin sa...

Sikke et laekkert sjal. Ja tyndt garn paa tykke pinde er ikke det letteste. God springkonkurrence til datteren. Hun ser flot ud til hest.

Gitte sa...

Hvor er det smukt - og let som en fjer ser det ud.

Fantastisk med din dygtige datter, og moderen med nerver af stål!

Rådyr - nej hvor hyggeligt. De kommer ikke forbi her på villavejen. Jeg har dog set en ræv ;-)

Annepålandet sa...

Men var det ikke SKJUL englene dalte ned i da? Eller kanskje de daler nedi vilden sky, det skjer jo så mye rart nå for tiden. Uansett var det et lekkert sjal!
Ønsker deg en finfin helg!

Elisabeth sa...

Fine er englemaskesjalene ja... Koselig med hest og så morsomt med salg av påbegynt strikketøy. Jeg er også litt nysgjerrig på hva som fristet kunden slik.. Hva hadde du startet på? Ha en fin helg!