Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 24. oktober 2010

Vill vest!

Endelig ferdig med vesten, jeg trodde jeg skulle bli så fort ferdig med. Tykkt garn, tykke pinner, slippe å strikke ermer, bare "planke-kjør" tenkte jeg, og satte igang. He he.....den har tatt sin tid; ikke fordi den var vanskelig å strikke, men fordi tiden ikke strakk til..........Men her er den altså
Det gikk med 500g SULKA (merino, silke og alpakka) og 6 perlemorsknapper. Strs er S, men litt lenger.

Det er Snuppa som skal ha den, og neste gang skal jeg vise den frem med henne inni, siden hun ikke er hjemme akurat nå. Det er en voksen-vest, men hun skulle absolutt ha den. Og det er jo det som er så gøy; når ungene ber om å få strikket noe til seg!!! Da setter jo mamma igang med èn gang, men som sagt, TTT (ting tar tid!)

Halsen på denne vesten er jo SÅ in for tiden. De store kragene, vet du. Denne blir stor, varm og myk, og man kan variere slik man vil med den.
Jeg sydde knappene "feil" på med vilje, men da får jeg det slik jeg vil

Her er den dobbelt kneppet foran, og knapper til pynt bak. Slik blir den nok mest brukt.......

Her er den kneppet helt opp, til høy krage, og er nok deilig å putte nesa nedi når gradestokken går over    -10 kalde.
De to siste knappene er kneppet øverst på ermene med skuldrene, og er vel mest til pynt. Jeg ser ingen behov etter å kneppe disse opp.
Men de var jeg litt forbannet på en stund. For etter 2 glass vin på fredagskvelden, hadde jeg laget åpning og knappehull under ermene, og ikke oppå. Ingen vits med knapper til pynt der, iallefall.
Det var bare å trevle opp i går kveld, dog uten vin (tok ikke sjangsen....)og da ble det perfekt.

Hva jeg gjør nå? Jeg har begynt på et nytt prosjekt, som jeg ikke aner om blir ferdig til jul(yes, i siste liten med julegave-strikking....same procedure every year)
Det POSITIVE er at garnet er fra lageret...........men jeg må  kremt...  kjøpe litt garn til, for at det skal rekke......
Kos deg på søndagen!

11 kommentarer:

snakkemunn sa...

Vet ikke, måtte jo le litt. Tror ikke det helt var de to glassene med vin som gjorde utslaget, men man kan jo bli litt lystig og sleivet. Bra knappene er på rett plass nå og vesten ble veldig flott. :))

Fríða sa...

den blev super flot, og dejligt når ungerne ligefremt önsker sig mors strik. og til lykke med jeres nye hjem, det bliver spændende at fölge med.
kh.fra Island
Frida

Elisabeth sa...

Den ble veldig fin! Selv om man tror noe skal gå fort så tar jo alt litt tid. Gratulerer med leilighet, vil veldig gjerne følge utviklingen der. Før og etter på bilder er et must, og ikke glem underveis :)

mimouna sa...

Flott vest. Og knapphull under armen var en ny vri, hihi!

Hobbygåsa sa...

Så fin den er - nydelig farge! Veeel knappehull under ermene er vel kanskje litt bortkastet ja:-) Godt du fikk orden på det :-)

Gitte sa...

Den er bare super lækker og smart. En lækker trøje til din datter.

Skønt at hun vil gå med rullekrave, som varmer godt om vinteren.

Jeg har ET mål for efteår/ vinteren. Det er at holde Lise fri fra forkølelse..... Plejer at være håbløst, for uanset hvor meget tøj jeg giver hende på - så tager hun det af - også selv om jeg tager hensyn til at hun er et varmt barn (bomuld og uldveste uden ærmer) - og tøj mangler hun jo ikke..... Du drømmer ikke om hvor meget tøj jeg altid skal samle sammen i SFO'en (skolefritidsordningen). Og eftersom hun havde astma som lille, så hoster hun meget når hun er forkølet. Men - kan jeg få banket sammenhængen mellem tøj og forkølelse ind i hovet af hende? Ikke endnu.....

sjante sa...

Kjempe fin vest, kunne temkt meg en slik jeg også.Morsomt når ungene viser int. og bestiller:-)
Jeg og sønnen skal kreere en genser i lag denne uka.Blir spennende
Ha ei trivelig uke

Annepålandet sa...

Gratulerer med ny leilighet! Det blir sikkert spennende - men som du sier, travelt. Men så lenge det er for en god sak, går det jo med litt stress da. Ønsker lykke til!!!

Tine sa...

Tillykke med den nye lejlighed!
Hvor er det dejligt for jer.

Og sikke da en fin vest.
Smart ide med knapperne.

lykketrollet sa...

Herlig kosevest.. nydelig farge, og veldig kjekt med egen vri, men kanskje ikke knapphull UNDER armen *ler*

ha en fortsatt herlig uke.

marianne sa...

Hvor er den altså bare blevet lækker.... helt utrolig flot med de knapper.... Mille er blevet afhængig af alpakka..... hun kan kun strikke i alpakka, siger hun.... Tænk du bruger af garnlageret, det er altså også på tide....