Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 28. oktober 2010

TEMA-kveld

I går hadde vi Tema-kveld i butikken. Det var Signe fra OLEANA i Bergen, og Elise fra Huldresølv her i Porsgrunn, som holdt foredrag sammen, om bedriftene sine. Vi selger masse av produktene deres i butikken, og det kom mange for å høre på. Vi var nermere 80 stk
Her leser Signe fra boken de nettopp har gitt ut, og Elise står i bakrunnen. De hadde en fin dialog, der de fortalte om samarbeidet og historien bak bedriftene.

Etterpå kunne man beundre alle de lekre jakkene i de flotte fargene, og prøve ut sine favoritter.

Huldresølv hadde stillt ut kolleksjonen sin, og her glitret det i blanke stener og sølv.
Alt kan du få kjøpt på Husfliden i Porsgrunn!
Vi loddet ut en ring fra Huldresølv, og et par manskjetter fra Oleana. Gjett om de ble fornøyde, de som var de heldige vinnerne.

Hvis du ble litt sulten, hadde vi dekket på med ost, kjeks, frukt og rødvin, mozell og mineralvann.
Snuppa mi kom ned for å hjelpe til, og synes dette var skikkelig morro.

Og så er hun så flink til å jobbe. Jeg er skikkelig stolt av henne, altså.

Mange trodde dette var en Strikkecafè, og hadde med strikketøyet sitt. Strikkecafeèn vår er blitt skikkelig populær nå, og folk klarer nesten ikke vente til neste gang. Forøvrig er den neste Strikkecafeèn vår den 10 november, kl. 18.30, og det blir den siste før nyttår. I desember får vi nok skikkelig mye å gjøre, og får desverre ikke anledning til å arrangere noe. Så kom, hvis du kan, den 10!!!

Nå må jeg fly........skal rydde etter gårsdagen. Ha en kjempefin dag!

9 kommentarer:

snakkemunn sa...

Høres ut som en flott kveld. så kjekt at "snuppa" di fikk være med å servere. Hun blir enda mer flink. :))

Turid sa...

Der skulle man ha vøri kal, man skulle ha reist i går....
ja det her hadde jo vært no å fått med seg, men så har vi jo heldig vis deg Sylvia , som deler med oss her på bloggen -det er kjempe trivelig å få med seg så mye spennende uten at en har vært der en gang...men med bilder og referat fra deg kan æ høre summinga og den gode stemninga fra butikken `din`.
Og snuppa ho er jo bare enestående, kan litt av hvert den `tøtta`!
Ha ei flott siste helg i oktober!

Megan sa...

Det lyder til at I havde en fantastisk dejlig temaaften! Og så flot at din datter kom forbi og hjalp til!

God dag til dig i det norske! :)

Ruth sa...

Det hele hoeres saa herlig ut, lekker servering og alt mulig. :) Jo der skulle man nok ha vaert.

Saa spennende med ny bolig. Jeg maatte innom for aa si "Gratulerer" selv om jeg blir gal av aa knote paa dette britiske tastaturet.

Dette er siste uken i Glasgow. Naa skal jeg vaere en uke i Aberdeen og saa skal jeg varer hjemme en stund. Da ma jeg faa tid til bloggen min jeg ogsa. Ha en super helg.

Elisabeth sa...

Veldig koselig! Og det gikk da sikkert an å strikke mens man hørte på damene? Flink jente du har som hjelper til :)

eli sa...

Så flott tema-kveld med rødvin og greier:)Glemte det bort jeg, men bra det kom så mange. Søt servitør var der også!

Annepålandet sa...

Butikken din er så flott, synd jeg ikke bor litt nærmere. Eller kanskje det er like greit, ellers ville jeg kanskje gått konkurs...
Datteren din er så flink og søt, skjønner godt at du er stolt av henne! (Dessuten har hun jo god strikke-smak!).
Ha en fin torsdagskveld!

Anne sa...

Sikke en aften I har haft..dejligt at Snuppa ville hjælpe til..dejlig pige du har :-D

Gitte sa...

Det hele ser så lækkert og spændende ud. Og sikken et "tag selv bord".

Kan godt forstå at du er stolt af din dejlige datter.