Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 21. oktober 2010

Smokin`bandits

Dette herlige skiltet henger på kjøkkenet mitt
Her i huset er det mest Mannen som lager middagen (jeg KAN lage mat jeg også......men når han ELSKER å gjøre det, får han gjerne gjøre det......)

Det som er det morsomme med skiltet, er at han er iferd med å stumpe røyken. Så hvis alarmen går, er det enten meg eller ham som har brutt "reglene" på skiltet.

Da Marianne var her, gikk alarmen, og vi stormet til kjøkkenet, der vi trodde han stod å smugrøyket under vifta (han røyket aldri inne før, bare ute....) Men så var det røyk fra Juleribba.........det er jo mye fett å svi av på den, vet du ;)

Hvis du har fulgt med på tidligere innlegg, da han sa jeg brukte mye penger på garn, og jeg svarte med at jeg ikke røykte..............Ja, så lurer du vel på om jeg har fått garnforbud, nå da?
Jeg har ikke det altså, men har innsett at nå MÅ jeg bruke av det jeg har. Er det flere der ute??? ;)

Men det ironiske ved det, er at jeg mangler et nøste for å få noe ferdig......så jeg er bare nødt til å kjøpe.
Ok, en siste gang, da.........

Og så kom snøen..........

10 kommentarer:

Anne sa...

jeg mangler bare liiiiige :-) kender det :-)
Det har også sneet i Danmark...allerede...ikke så meget..i jylland vist :-)det er tidligt.

Megan sa...

Fint skilt! :) Og dejligt med en mand, som kan lide at lave mad og som gør det! Min hverken kan eller vil ... (heldigvis har jeg ikke noget imod det, men ...)

God aften. Her blæser det KOLDT!!!

marianne sa...

Åhhhhhh, det kender jeg... sagde i går til Mille at når jeg havde været på BC-garn så ville jeg ikke købe mere garn i år. Så ville jeg bruge af mit lager..... Mille kiggede på mig, med det der blik; SOM OM !!!!!

Lin sa...

Og saa plumper hun i igen hihi. Bare rolig, den der kender vi alle. Og garn kan man aldrig faa nok af vel?????
Skoent at du har en mand som laver mad. Min spiser det kun hihi.

Ninne sa...

Her er det akkurat omvendt, men de to siste dagene har mannen imponert med både lutefisk og pannekaker, mens jeg har sittet i sofakroken og strikket. Det er bra arbeidsfordeling, vel.
Tidelibom-klem herfra :)

RigmorNY sa...

Garnlager ja.....herre min hatt Sylvia, jeg har sikkert det du mangler. Hadde du bare vært nærmere så skulle du ha fått rota rundt her. ;)
Men nå har jeg snart laget et nytt Odemors-ruter-teppe av alpakkarestegarnet (måtte jo kjøre litt ekstra da).

Hva nå om de mann greier å kutte røyken, må du da kutte garnet??? ;)

mimouna sa...

Morsomt! :o)

Jeg synes det er greit å bruke av lageret jeg. Og å kjøpe ett nytt nøste for å supplere må vel være lov.

Mitt beste triks er å først se på garnet jeg har og så lete etter oppskrifter som passert til, ikke omvendt.

Vi snør snart inne her, hjelp! Alt for tidlig med slike snømengder i oktober, brrr!

Vibekes lille grønne sa...

Veldig kjent, det med å bare skulle bruke fra lageret. Men av en eller annen grunn mangler jeg stadig garn akkurat til neste prosjekt...Til neste år derimot...

Ha en strålende helg! :)

Rubia sa...

Siden jeg har masse ensomme nøstebarn liggende, blir det ofte til at jeg må kjøpe ett nøste eller to til for å få brukt det ene jeg har. Men det er jo bedre det enn at det bare blir liggende.

Har forresten funnet ut at hesper med tykt garn, kan bli fine halser. :O)

eli sa...

Kult skilt du har fått deg!!!