Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 8. oktober 2010

Shopping`s

Ut på tur, aldri sur!!! I dag har jeg vært på tur, sammen med Eli, og det var ikke noen tur i skogen, altså... (det er ligsom ikke typisk meg)
Vi var på biltur-skravletur-spising og kos, og litt shopping. Shopping er IKKE hobbyen min, for det er det håndarbeid som er. Men en typisk "shoppingtur" ibefatter også alt det andre.
B.l.a drikking av deilige kaffedrikker.......

Det er nesten synd å drikke av denne, da! Må bare si det var veeeeldig godt!

Så dro vi til en stall.....vel, her var det ingen hester involvert, men masse garn og ull; nemlig til Bakgårdstallen (Øvre Langgate 63, Tønsberg). Den lå gjemt inne i en bakgård, ja, navnet sier jo seg selv egentlig. Og utenfor stod b.l.a. denne "strikka" stolen
Her var det 6 kreative damer som hadde slått seg sammen i et fellesskap, og hadde også verkstedene sine i butikken(e). Her fikk vi masse inspirasjon, og vi fikk snakket litt om ull og tull og sånnt....hi hi
OG kjøpt litt!!!
Vi falt så for de tovede pulsvarmerne der, i ull og silke. De jeg kjøpte, ropte faktisk navnet mitt

Litt julegaver ble det faktisk også kjøpt inn, men de kan jeg altså ikke vise her!

Før vi kom til Tønsberg, dro vi innom lillesøsteren min, og fikk med oss noen skjønne plagg hjem.
Bla denne, som jeg nok kommer til å gå igjen i fremover

Jada, den er i ull og acryl, og det er FY for oss som strikker. men er den ikke lekker da?????
Hadde jeg strikket den i feks alpakka, hadde jeg sikkert strikket den altfor stor, som jeg alltid gjør, og så kunne jeg ikke bruke den alikevel, så hva er vitsen?

Et annet plagg, som faktisk er Mohair og ull, erstatter jakka jeg måtte tove. Det var ligsom en slik en jeg hadde i tankene da jeg startet på den. Og nå har jeg altså en, bare denne er lilla
Begge er fra Miss Molly. Og nå slipper jeg å strikke og strikke og strikke, og håpe at det passer. Nå skal jeg bare bruke.

Takk for turen, Eli. Og må dere ha en herlig Fredagskveld! 

11 kommentarer:

Gitte sa...

Den er skøn den røde stol!

Meget, meget lækre ting du fik med hjem (og uld/acryl kan såmænd være ganske godt - selvom vi ikke vil strikke med det). Og godt med nogle købeting, der supplerer det hjemmelavede ;-)

God weekend til dig også.

snakkemunn sa...

Det er jo gøy å shoppe klær også en gang iblandt. Fine ting du har shoppet. Kos deg å sprad rundt i det fine tøyet. :))

Turid sa...

Masse fristende her -deilig kaffe, herlige jakker...men de pulsvarmeran !!!herregud dem va fin!!!!
Bare så det er sagt , så er det her en slik tur som æ også vil ha kosa mæ glugg ihjel-selv uten lilla puls vanter i shoppen.
Ei god natt sier æ no-straks lørdag.

RigmorNY sa...

Å sånne turer er morsomme, men også slitsomme. Selv er jeg kommet dit at skal jeg ha noe stort strikket må jeg få andre til å strikke, eller kjøpe ferdig. Skuldrene ..............veit du ;)
Kos deg med innkjøpene dine. Ha ei fin helg.

Ruth sa...

Åh så lekker den jakken var. Den ble jeg helt forgapt i jeg. Ikke det minste rart at den ble med deg hjem. Pulsvarmerne var fine de også. Jeg fikk for meg at jeg kanskje skulle prøve å lage noen sånne. Jeg har jo garn til toving og alt mulig jeg og det hadde kanskje vært morro å prøve.

Ha en super helg Sylvia. Vi har faktisk sol i dag vi også - så jeg skal ut og gå en tur.

Lin sa...

Den jakke kan jeg godt forstaa du ikke kan leve uden. Meget laekker. Og sikke en sjov stol. Hyggelig ny blog du har faaet dig. Kunne rigtigt godt lide den gamle, saa forventnigerne staar hoejt hihi.

eli sa...

Her var det noe kjent, ikke så rart kanskje. Det var en koselig tur! Jeg har faktisk lagt ut mine pulsvarmere i bloggen også. Du er flink til å ta bilder, sikkert lurt og ha apparatet i veska alltid. vet aldri når noe dukker opp.

Lin sa...

Hej, og tak for dit besoeg paa min blog.Jo , jeg bor i Frankrig paa tyvende aar, men har alligevel megen hjemlaengsel. Jeg red meget foer indtil et styrt til spring fik mit haleben af led og jeg fandt ud af hvor "besvaerligt" hverdagen med boern og det hele blev, saa nu er ridningen sat lidt i parentes indtil ungerne bliver store. Jeg er ioervrigt havlt norsk og foedt i oslo. Dengang hed det Oslo 2.
God soendag

Harmonica sa...

Kjære Søs
Det var hyggelig at du viser frem noen av produktene fra Miss Molly kolleksjonen! Jakka er superduper, den kommer du til å bruke masse!!
klem

Rubia sa...

Stilig stol! Og flotte plagg.

Kos og shopping er viktig. Særlig kos. Hvis man ikke nyter livet nå, når skal man gjøre det da?

Ninne sa...

Næmmmmmen, har du vært her du da? Så du strikkesykkelen utenfor stallen? Den MM jakka var jammen fin, hmmm. tror kanskje jeg må innom og se om de har flere av dem!
Ha en flott uke, Sylvia!