Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 17. oktober 2010

På gjensyn

Det sier vi alltid, når vi reiser fra hverandre, Marianne og jeg. For vi vet det ikke er lenge til neste gang......
Vi har hatt en utrulig helg sammen, og jeg er varm helt inn i hjertet mitt. Marianne MÅ man bare bli glad i.
Og tenk at det måtte en Københavner til, for å få meg på tur i skogen igjen

Jeg kan gå rett over veien her jeg bor, og rett inn i skogen, på noen fantastiske stier. Det flotte nå, er alle høstfargene, og den friske luften.

Marianne tok masse bilder, siden hun ser ting i et annet perspektiv som "turist", enn meg, som er fastboende. Er ikke det merkelig? Man kan bo i mange år, med skatter rundt seg, men ser dem ikke, fordi de tilhører hverdagens trivialiteter.

Og Marianne var enig i det, siden hun synes vi fotograferer de merkeligste ting når vi er hos henne i København. Her tar hun altså bilde av "skogen min".

Vi rakk å nøste litt garn før hun dro. Det går litt kjappere med en nøstemaskin, og jammen ble det danset Zumba samtidig, hi hi.....

Her strever vi litt i starten........men gjett om det ble satt fart på etterhvert...........

Og for å håpe på at hun ble her litt lenger, laget Mannen Juleribbe til Marianne. Hun var så henrykt, kan dere tro. Tilogmed DET måtte foreviges mente hun

Hjertelig takk for besøket, min venn. For snart, da sees vi igjen!!

15 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

Så koselig dere har det! At dere trives godt sammen, er veldig lett å se :-)

snakkemunn sa...

Ser og høres ut som om dere hygger dere i hverandres selskap. Kjekt å ha en slik veninne. :))

Elin Osa Søreng sa...

Skikkelig moro med bloggvenn- besøk!!! Så flott at Marianne fikk deg med på skautur da (du har godt av litt skauluft veit`u, hehe)
Så utrolig ung bestemor du har! Min runder 90 i januar.....
Tjolahopp- ha en flott uke!! Klemmer

Frk.Badegakk sa...

Nå har jeg jeg sitti og kost meg med å lese om besøket ditt, og det ser ut som dere har hatt det herlig, jeg blir rent misunnelig her jeg sitter=D
Forresten godt å lese at Rosalina fikk ordentlig hjelp til slutt! Håper all ends well!
Klems!

RigmorNY sa...

Fantastisk. Julemat nå......hmmm det tyvstarter jo skikkelig i år. ;)

Rubia sa...

Koselig med slike besøk. Det ser ut som dere har hatt det helt topp sammen!

Gitte sa...

Det er fantastisk når man møder et menneske, som man bare "klikker" sammen med!
- Og så har I mødtes gennem "strikke/blogverden" - skønt.

PS: Jeg tager også langt flere billeder - af alt muligt - efter jeg er begyndt at blogge....

Eivor sa...

Uten tvil en kjempekoselig helg !
Veldig kjekt med bloggvenninner

Megan sa...

Hvor har I dog haft det hyggeligt, dejligt - det stråler fra dine ord og fra de skønne billeder. Jeg bliver helt rørt! ;)

Og ja, jeg har sørme fået gang i et strikketøj. Det er sjældent (og tit bliver jeg ikke færdig!), men nu strikker jeg et flot langt og varmt halstørklæde og DET SKAL BLIVE FÆRDIGT ... :)

God aften. Klem.

Lin sa...

Man maa altid tage afsked for at kunne ses igen. Saa dejligt at I to bare gaar fuldstaendig i spaend. Laekkert. Og godt at Norge og Danmark ikke er saa forfaerdeligt langt vaek fra hinanden.

Ruth sa...

Det hele hoeres saa koselig og hyggelig og morsomt ut - og det syns jeg virkelig dere fortjente - begge to.

Ogsaa juleribbe i oktober!! Han hoeres temmelig saa fantastisk ut han mannen din ogsa.

Ha en herlig uke videre.

sjante sa...

Så koselig å lese:-D
Morsomt at man finner gode venner i blogglandia:-D

marianne sa...

Det var de bedste dage i mit liv i lang tid.... Jeg oplevede så meget og ved at jeg til min fødselsdag ønsker mig et krydsnøgle apparat....Og jeg ved at vi kommer til at leve et liv sammen resten af vores tid.... Kys fra københavn

Tine sa...

Hvor lyder det da bare til at i har hygget jer.
Jeg sidder her på sidelinien og kigger misundelig med :-)

lykketrollet sa...

å så koselig dere har hatt det,
godt å se gode venner igjen..

og zumba, kult, da blir du med til torsdag da??