Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 5. oktober 2010

Morgenstund har gull i munn

Jeg nyter hver morgenstund. Siden sønnen begynner tidligere på skolen nå, står vi opp tidlig, og vi er begge to tilhengere av stillhet i morgenstunden.
På med radioen, en slags tillhet er det jo med den, så slipper VI å si noe. Nytraktet kaffe i kruset, og et strikketøy for hånden. mange tyr til avisen, jeg tyr til strikketøyet
På denne årstiden må vi også ha levende lys............

På kvelden sitter vi nesten som i dvale, hele gjengen, og lengter etter å gå til sengs. Men vi prøver å dra det ut, slik at vi får mest mulig ut av dagen.  Jeg begynner å kjenne at det tærer på at det er mørke morgener, og kortere lyse dager. Flere som har det slik nå?

Ellers har det blitt sydd i knapper, ovale perlemors-knapper, i den røde jakka

Dette er hva jeg fikk til av bilde av den i morres. Jeg prøvde også å være min egen modell og fotograf, men det var ganske mislykket.
Jakken er nydelig, men ganske tykk, strs M. Og den er til salgs. Gi bud, om du er intrs!!!

Ha en nydelig dag!

9 kommentarer:

snakkemunn sa...

Jakken ser veldig fin ut. Ja, det er mørkere dager og man kjenner det på humøret. Det er da man må opp av dvalen og finne på noe. :))

Turid sa...

Mårras kaffe er godt-radioen og strikketøyet hører me....men du var den andre jakken æ skulle kjøpe av dæ for stor, så er jammen mæ denne for liten he he- skal ikke ha jakke nå så det så!
Det er ennå ikke blitt sånn "tenne lys" morgener her - da må æ opp før seks itilfelle , så ivrig er æ ikke...selv om mårras kaffen og god tid er viktig for mæ.
Kveldene derimot fra halv sju ca . da kan en tenne lys med go virkning`- ikke for at æ trenger det mørkt for å tenne levende lys - brenner hele året- når det er lyse sommer kvelden!

Hilde C. sa...

Jakka ble lekker :-) Jeg kan slite litt med å finne positive ting med høsten, men levende lys er absolutt et pluss. Her går telysene unna for tida :-)

Tovepia sa...

Jeg liker også freden om morgenen, men her er det kaffe og aviser/sudoku:D
Nydelig jakke, så denne må jo noen slå til på.
Nyt dagen og klem fra meg;)

RigmorNY sa...

Nå er ikke jeg noen morgenfugel, men jeg liker rolige stunder etter at jeg har stått opp. Og da uten radio. ;)
Her i nord har vi ennå lyse morgener, 16 varmerader har vi også, ifølge avisene er det veldig varmt til denne årstiden å være.

Men levende lys og håndarbeid der stiller vi likt. Kos deg!

Vibekes lille grønne sa...

Høres ut som en god start på dagen, og det strikketøyet så interessant ut også! :) Merker godt at det er blitt mørkere ja, men prøver å fortrenge høsten litt til.

Jakken din er nydelig og hvis det er tovet Nepal, så må den være utrolig god og varm!

Ha en fin kveld! :)

Annepålandet sa...

Høres så koselig ut! Her er alle i koma om morgenen, og får knapt nok smurt seg matpakke og spist frokost før de snubler ut i regnværet. Om kvelden derimot... Vi er noen skikkelige C-mennesker her i huset. Flott jakke!
Ha en fin onsdag!

Rubia sa...

Jeg er alltid tidlig oppe. Og jeg liker det. Jeg orker ikke ha dårlig tid å stresse om morgnen.

Jeg tenner ikke lys om morgnen, men om kvelden gjør jeg det nå ja. Særlig oppe i campingvogna. Det er kooos det!

Man går liksom litt i dvale om høsten og vinteren. Men det er allikevel årstider jeg er glad i.

Ha en flott uke!

Bebiane sa...

Meget flot trøje, jeg kan godt lide, når der ikke er så mange knapper.