Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 7. oktober 2010

Lue, på mange vis....

Cup-Cake lua skulle egentlig bli en WURM (Ravelry-link), som jeg så inne hos Elisabeth. Hun hadde også strikket den i lilla, og den var så fin, synes jeg. Men så klarer ikke jeg å holde meg til oppskrifter særlig lenge, så jeg startet med en vrangbord, istedetfor å gå rett på "trekkspillet".

Med vrangbord, og lua litt på snei, ser den sånn ut
Men så bretter jeg inn vrangborden, og da blir den ekstra varm på ørene, hvis det blåser litt, og da blir den sånn som dette her

Og ja, jeg kom rett fra jobb, og var både sliten og sulten, så jeg ser litt trett ut må jeg innrømme......

Og så Ruth, så gjør jeg dette for deg, for du ville så gjerne se meg med lua på

Lua er altså som et Kinderegg, 3 ting på en gang. Dette er hva man kan gjøre om solen skinner, og solbrillene ligger hjemme......eller om man glemte å ta på sminken. Veldig kjekkt!!!
Eller om man møter noen man ikke orker å snakke med akurat for øyeblikket!

Jeg går visst for de to første; men så har jeg nr 3 i bakhånd.
En sånn lue er fryktelig kjekk å ha, dere! ;)

12 kommentarer:

Anne sa...

smuk hue...smuk Sylvia..træt eller ej ;-)

hue= lua :-) et af de ord ..du ved :-)

Turid sa...

Trøtt eller ikke -humøret på dama er det ingen ting å si på!
Nå har æ lagt ut spinne resultat etter at du etterlyste det.

Annepålandet sa...

Ja, men da får vi bare gå i gang med å strikke en da! Flott lue!

Ruth sa...

Jeg har veldig sansen for nr. 3 akkurat nå jeg. Den ville passe meg så helt perfekt. :)

Takk skal du Sylvia, du er en knupp. Nå reddet du virkelig kvelden for meg (gærne jente)

Vibekes lille grønne sa...

Det ser ut som dette er en må-ha lue! Fine bilder Sylvia, spesielt det siste ;-) :)

Rubia sa...

Jammen mange muligheter med en sånn lue. Nr. 3 er også fryktelig kjekk om er er på ett kjedelig møte. Man kan ta en blund uten at noen ser det. :O)

Eivor sa...

En lue som passer til enhver anledning med andre ord ! Kjempefin.

Harmonica sa...

Og tuuuusen takk for veldig hyggelig besøk på jobb i dag!! Takk for knallfine gaver. Skjerfet vare helt gull !
Håper dere ble litt fornøyde med shoppingen deres da... ;-)

Gitte sa...

Ha, ha - Sylvia - Håber da ikke du render ind i noget, men huen ned over øjnene.

Super lækker hue iøvrigt!

Gitte sa...

Ha, ha - Sylvia - Håber da ikke du render ind i noget, men huen ned over øjnene.

Super lækker hue iøvrigt!

Elisabeth sa...

Hi-hi! Det var ganske mange bruksområder her da, for ethvert humør må man si :)

frøken ij sa...

Heheh likte det nederste bildet ;) Jeg skal få endre adressen din altså, men ting tar tid. Og om du tar en titt i bloggen min så ser du hva jeg har hatt i hodet mitt den siste tiden :D