Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 16. oktober 2010

Kragerø-tur

Siden Marianne er her, måtte vi vise henne en av Sørlandets "perler", nemlig Kragerø, der min mors familie kommer fra
Været viste seg fra sin beste side i dag. Det var nydelig sol med helt blå himmel, noe som kler denne byen godt. Om sommeren er det nesten som å være i syden, med flott lys og masse turister. I dag var det mye roligere, og Marianne sa hele tiden :" så stille det er her....."

Kragerø er også en "kunstnerby", med gallerier på hvert hjørne, og her er et av dem, Nicolines hus.
Vel, jeg tror Galleriets inngang var den nederste døren........er det ikke bare fantastisk her?

Det var faktisk så deilig i solen, at vi stoppet og satte oss ned for en stund, på bryggen ved vannet
Og resten av dagen tilbragte vi hos min kloke bestemor (på snart 80 år) hvor vi snakket, spiste og hygget.
Marianne var "turist" i hele dag, og fikk tatt mange flotte bilder......noe jeg glemte helt.......Men hvis du vil se mer, så ta en titt inne hos Marianne.

Så var tiden inne for å hygge igjen........

8 kommentarer:

marianne sa...

I JUST LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!!!!

eli sa...

Så mye dere har rukket å gjøre, sikkert spennende og snakke sammen igjen. Gøy med en venninne i Danmark!!!Kos dere videre. Nå skal jeg spise pizza og strikke.( er fremdeles gressenke).Ha en fin kveld!

mimouna sa...

Så koselig overraskelse! Ser at dere to trives godt i hverandres selskap og har det kjekt sammen!

Tina - omme i London sa...

Nej, hvor ser det bare ud som om I hygger jer. Nyd det for hulen, rigtig gode venner er noget af det bedste der findes. :)

RigmorNY sa...

Så hærlig å se og lese at dere koser dere. Dette har dere fortjent begge to. Stor klem til dere begge.

Lin sa...

Sikke en dejlig dag I har haft. Jeg er fuldstaendig og totalt tosset med de norske traehuse. Havde et da jeg var lille paa Nesodden og laenges stadig tilbage. Tak for en masse nostalgi.

Tine sa...

Kan godt forstå i koser jer!
Med sådan et godt selskab du har fået besøg af :-)

Og sikke da en hyggelig by din mor bor i!

Rubia sa...

Kragerø er en koselig. liten by. Man burde virkelig dratt dit oftere.