Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 14. oktober 2010

En ny sjanse...

I går hadde jeg og Snuppa en kald fornøyelse. Ja, det var en fornøyelse, men selvfølgelig måtte denne dagen være ekstra kald. Det handlet om hest og stall, og det ER kaldt!
Vi hadde forberedt oss godt, med fleece, ullplagg og boblejakker. I sekken lå det ferske boller, varm kaffe og kakao.

Vi skulle hilse på en ny hest. Rosalina hette hun, og er en Danske. Ja, vi liker Dansker, vi
Rosalina har en liten historie bak seg, hun. Hun er en dressurhest, som har gått de høye klasser. Men så hev hun plutselig av alle som ville sitte på henne. Da ble hun avskrevet som dressurhest, og ble heller en avels-hoppe.
Det var da datteren til min venninne kjøpte henne, og hun satte igang med bedekning. Men ingenting skjedde........ Til slutt ble det tatt en ultra-lyd test på henne........og der fant de en diger svulst på den ene eggstokken, så stor som en fotball!!!!

Ikke var det rart at hun ikke ble bedekket, og heller ikke ville ha noen på ryggen. Bare tenk deg de smertene hun har hatt!

Det ble foretatt en stor operasjon, og i hele sommer har hun stått hos min venninne, som bor ved sjøen. der hun har hatt selskap av en liten ponni, og disse to har beitet og hygget seg sammen.

I går ble hun ridd, og det var fantastisk!! Hun er superfin. Og en utrulig snill hoppe. Ja, Snuppa kunne tenkt seg en ridetur, hun også!!!

Så får vi bare se hvordan det vil gå, men jeg tror det blir en happy ending..........
Imens venter jeg bare på "overraskelsen" mannen har snakket om. Han nevnte noe om helgen, men da Snuppa og jeg ville dra på Oslo Horse Show, fikk vi ikke lov.

Så dagen i dag har gått med til husvask og baking av boller. ikke så mye annet å finne på.........
Men jeg har en liten anelse om hva som skal skje....jeg har min 6 sans..... Så får vi se om den slår til!

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Så spennende da;) Hv har han funnet på mon tro:D
Godt det går bra med hesten.

Nyt helga, så får vi vel høre hva som vil skje;) Klem fra meg:)

Turid sa...

Så godt at dere fant ut hva det var som plaget dama fra Danmark......høres ut som om det skal ordne seg dette.
Ang. den hemmelighetsfulle mannnen , så trur æ vi er mange , som virkelig lurer på hva han ha pønsket ut for dere....
Uansett -lykke til med helga!

Rubia sa...

Stakkars hest! Jammen godt man fant ut hva som plaget henne.