Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 7. oktober 2010

Cup-cake hat

Inspirert av den nye kake-moten som er så HOT nå, har jeg strikket meg en lue
Nå er Muffins UT og Cup-Cakes IN. Som du kan se på lua, er det litt ekstra pynt på, akurat som en Cup-Cake.

Den er nesten som et trekkspill, og jeg kan forme den litt som jeg vil. Brette litt her, dra litt der......

Og det flotteste er vel "krøllene" på toppen av kaka................ Akurat som en Cup-Cake!

Garnet er VENEZIA Worsted fra Cascade Yarns, som inneholder 70% Merino ull, og 30% Silke, en blanding jeg har fått smaken for, og den er jo skikkelig SMOOOOTH!!
Jeg brukte pinne nr 3.5 hele veien. Og garnet er faktisk tatt fra "lageret" mitt! Yohooo!

Og jammen fikk vi varer fra DSA i går, der en nesten lignende lue var med. Men, å strikke selv, er mye billigere..........sålenge plagget passer, hi hi.....en lue kan da ikke komme såååå skjevt ut!

Solen titter frem i dag, og jeg ønsker deg en STRÅLENDE dag, med sukker på!

13 kommentarer:

snakkemunn sa...

Ser artig ut. Kasn godt forestillemeg at den er kledelig på. :))

tintin-44 sa...

Morsom lue!

Rubia sa...

Kul lue! Og garnet er deilig ja.

Ha en strålende helg!

Ruth sa...

Den ser gøyal ut. Hvordan har man den på? Du må få tatt modellbilde av den der, det må jeg få se altså. Gasrnet har jeg ikke funnet noe sted her enda, men kanskje jeg kan finne det på nettet. Det høres ihvertfall deilig ut.

Jeg blir alltid imponert over folk som kan KOSE seg tidlig på morgenkvisten. Det er fullstendig komatid for meg det - så jeg unngår det som best jeg kan.

Megan sa...

Flot hue, skøn farve! :)

Nyd din eftermiddag. Her regner det, så der er basis for hygge og masser af stearinlys.

Klem

Vibekes lille grønne sa...

Skjønte i forrige innlegg at du strikket på noe lekkert og lilla. Lua ble veldig artig og fin. Garnet så ganske så deilig ut det også! Ha en fin dag! :)

RigmorNY sa...

Den var jo super kul, og så enkel. Julegaveide ;))
Har ikke prøvd det garnet, og skal heller ikke dette året. For du verden så mye garn jeg har, jeg har startet opprydding i min "samling", og her skal det slankes. ;) (tror jeg)

Mette sa...

Den menyen nedanfor fekk tennene mine til å løpe i vatn. Artig lue :-)

Turid sa...

Luer er no æ er veldig vanskelig på - liker ikke noen...men fargen på denne lua synes æ e knall!!

Elisabeth sa...

Det var en morsom vri! Wurm med muffinstopp eller noe slikt ;) Nydelig farge er det i alle fall....

Sisselshverdag sa...

Så arti lue :D

Ønsker deg ei flott helg :D

Tine sa...

Super fin hue.
Jeg så flere tvprogrammer i USA som kun handlede om cup-cakes!
Det er helt klart in :-)

eli sa...

Kuul lue!