Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 1. oktober 2010

Butikknytt....

I butikken der jeg jobber, har vi fått inn masse nytt nå, og jeg tenkte jeg ville friste litt til helgen.
Først, stoffnyheter fra MARIMEKKO. Unikko-mønsteret i nye farge-sammensetninger
Til venstre er det grått med plommefarger i bunn. Til høyre er det flere farger med den samme plommefargen i bunn. Gjett om jeg skal fornye med puter fremover!!! LEKKERT!

Høstens nyheter fra OLEANA var flotte, og er veldig populære blant kundene våre


Jakker i Alpakka, med "Nordisk" mønster

Skjerf og tilbehør fra både Oleana og Du Store Alpakka.
Bli inspirert, og strikk noe selv med de samme fargene.

Møt vinteren med fargerike kåper og jakker fra Tyrihans

Kjempefint tilbehør til, som skjerf og lue med blomsterpynt.

Så over til garnavdelingen:
PUNO har fått mange nye farger, som jeg etterlyste da den kom for et år siden.
Nå kan du også få den med glitter, i sølv og gull. Kjempetøfft til store skjerf og luer, som er trenden akurat nå

Men her viser jeg de varme fargene......som jeg er så svak for.

100g hesper med Villsau- og Spælsau- garn fra Hoelfelt Lund.
Alle er naturfarger, og ikke kjemisk farget

Jeg vil at flere får opp øynene for dette fantastiske garnet. Det blir lette plagg av det, og man kan strikke løst. Det er helt perfekt å tove med, og man får de varmeste vintersokker. Jeg strikket et par i vinter, så jeg  vet hva jeg snakker om. ANBEFALES som herregave til jul.....til den som har alt, eller som fryser!
Her ser du langbordet "mitt" i butikken. Her er det kjempekoselig, kan du tro. Ser du nøye etter, ser du kaffekanna. Ta deg et Marimekko-krus, sett deg ned med strikketøyet, og KOOOOOS deg masse. Det har kundene begynt å gjøre.
Og som du ser på bildet, har jeg garntvinne, og en nøstemaskin, så kan du nøste opp garnet i butikken, og slippe å mase på de der hjemme.........
Koser jeg meg på jobb? JAAAAA!!!!

Ellers vil jeg bare opplyse om neste Strikkecafè , som er den 13 oktober, 18.30 , i butikken, Husfliden i Porsgrunn.

Den 27 oktober vil det bli en OLEANA og HULDRESØLV -kveld i butikken.Håper du kan komme!

Ha en superduper fredagskveld!

15 kommentarer:

LivM sa...

Å den jakken i blått og hvitt skulle jeg gjerne hatt! Nydelig. Du har så mye fint i butikken at det må være en fornøyelse å jobbe der! Ha en super helg Sylvia!

snakkemunn sa...

Mye flott, det kan ikke være mye igjen av lønningen din når du får den. :))

Tanja sa...

Ååh, så mange fristelser du kommer med! Jeg nyter bildene dine, og har veeeeldig lyst på Marimekkostoff. Og alt det andre også.... Èn gang SKAL jeg besøke butikken din! Neste gang jeg skal besøke Åse, så skal jeg be henne møte meg så vi kan reise dit. Hadde ikke det vært en lur plan?;) Ønsker deg ei fin helg, Sylvia:)

Elisabeth sa...

Marimekko med plommefarget bunn og grå blomster var bare nydelig! Sånt stoff vil jeg ha en gang i framtiden når jeg får malt opp kjøkkenet mitt, skal bli liftgardiner eller kapper til to husmorvinduer. Koster det mye pr. meter? (Vurderer å kjøpe nå for å legge på lager til senere....).
Jeg holder akkurat på å strikke av villsaugarn. Har 100 g. og håper det holder til et par sokker i str. 35, synes det minker fort på nøstet mitt... Litt hardt å strikke med, men hører det blir bedre etter vask....
Du aner bare ikke hvor koselig den butikken din ser ut, skulle ønske jeg kunne tatt meg en svipptur nedover, men det er nok mye annet jeg må prioritere...
God helg enda en gang!

Ruth sa...

Så mye lekkert og deilig og herlig - jeg tror jeg kunne flyttet inn der jeg - enkelt og greit.
Jeg syns den blå kåpen var helt utrolig lekker.

Hev du jakken inn i vaskemaskinen? Det hadde neimen meg ikke jeg turt. Du er ikke lite tøff. Den ble jo kjempefin som tovet også, men jeg hadde fått fnatt opptil 5 ganger mens den maskinen gikk. Skummelt.

Takk for e-mal adressen. Mye lekkert å se der også, men det kurset er vel helst for litt viderekomne.

Ha en super helg og vær snill mot deg selv.

Anne sa...

Den flotte (lilla?) frakke den kan jeg godt bruge :-) og lidt garn og lidt stof og lidt kaffe og....

Minmill sa...

Det marimekkostoffet til venstre, med grå blomster, er noe for meg. Må ned til byen i dag og se om de har fått det inn hos den lokale forhandleren av marimekkostoffer. Må bli en pute i sofaen det. Nå som jeg takler å sy inn glidelåser, blir det stor puteproduksjon framover.

Så gøy at du har kjøpt samme tunika fra SaintTropez. Det merket har jeg alltid vært glad i.

Ønsker deg en fin helg. Nå skal frokosten på bordet her hjemme.

Klem Minmill

Turid sa...

Herlige stoffer og garn på butikken hos deg- snakk om rett person på rett plass,ganske så sikker på at du kose deg masse på jobb!!
Var innom Mari Mekko butikk i Oulo i sommer , det var såååååå masse der at æ greide ikke å kjøpe noe........
Ei herlig første helg i oktober ønske æ dæ!

Vibekes lille grønne sa...

Såå mange fristelser!! Den lilla kåpa var helt meg, den var superfin! Ønsker meg punogarn, men spesielt villsaugarnet så kjempefint ut. Hm, hvorfor ligger ikke den fantastiske butikken din litt nærmere meg? :) Forresten var de nye fargene til Marimekko helt i min stil også!

Takk for titten og god helg! :)

Tine sa...

Sikke da en masse dejlige ting du har fået i butikken.
Og den plads midt i butikken, der kunne jeg godt tænke mig at sidde og hygge mig.
Håber det engang kunne lykkedes!
Hav en rigtig god weekend.

Småbyliv sa...

Oooooh - så mye flott. Må visst svinge innom deg en tur :o))

sjante sa...

Å så mange fristelser, var innom butikken hær om dagen. Og så mye av det, nydelig:-D

Gitte sa...

Det er jo lige før man kommer til at savle over alle de lækre billeder.

Feeeddddd lilla frakke! Måske jeg skulle gøre noget ved min idé om at sy en lilla frakke. Mønsteret er fundet, nu skal jeg igang med stoffet.

PS: Jeg har sendt dig en mail?

Rubia sa...

Så masse flott, nytt dere har fått inn! Og jeg som liksom ikke skal kjøpe mer garn akkurat nå. Men den Punoen er bare hærlig!

Gleder meg veldig til strikkekafeen!

Hobbyfantast sa...

Her var det mye snadder ja! Spelsau garnet fra Hoelfeldt Lund er veldig bra, jeg bruker det mye. Skulle vært innom butikken din en tur ja, men da må jeg nok sette av en hel dag ;-D