Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 20. september 2010

Sokker..."sukk!"

Jeg har strikket ferdig en sokk i dag morges!











De som kjenner meg, lurer vel nesten på om jeg har blitt syk? jeg er ingen "glad" sokkestrikker, men strikker det fordi jeg MÅ. Og denne er jo en riktig kjedelig og "gammeldags" modell, og det er kun strikket èn, men jeg la fort opp til nr 2, så jeg er på vei til et par, heldigvis. det ligger nok "enøyde banditter" rundt forbi her hos meg.

Den egentlige grunnen til at det ble sokkestrikking nå, er denne idiotiske saken her


Ja, det er faktisk en UFO som har ligget siden i vinter. Og i forrige uke tok jeg den frem for å gjøre den ferdig, for den passer godt til denne årstiden som er nå. Garnet er PERU (ull og alpakka)



I helgen fikk jeg satt alle delene på plass på èn pinne, og bærestykket skal strikkes rundt i hull- og flettemønster. En grei sak om man følger mønsteret  strikker riktig!
Da jeg så den første feilen, lukket jeg øynene et øyeblikk, og håpet det ordnet seg om jeg bare strikket videre og lot som om jeg ikke hadde sett noen ting........Det går jo ikke!!! For mønsteret er et evig kaos, som ALLE vil legge merke til. Og jeg kan jo ikke jobbe i en garnbutikk, og gå rundt i et fryktelig hjemmestrikka monster og si til kundene, "at, jada, jeg kan strikke og lese mønster". "Bare kom til meg om du lurer på noe....".Det tar seg ikke ut, vettu!

Så jeg slang hele jakka på gulvet, og lette febrilsk etter et nytt prosjekt, som måtte på pinnene NÅ! Og av alle ting valgte jeg altså SOKKE-strikking, på METALL-pinner!!!!! Alt av trepinner var opptatt! Og jammen valgte jeg fargen GRÅ, som definitivt IKKE er favorittfargen. Og hvorfor jeg valgte dette garnet....det skal jeg fortelle deg når sokk nr 2 opprinner ;)

På fredagskvelden var jeg ute på "by`n" og feiret litt, konsert med Irsk-rock, på et utested, sammen med venner. Hadde det så gøy, at dagen derpå minnet meg om det hele tiden. Da var det godt med dette
Antioksidanter som blåbær hjelper, og sammen med melon, smaker det frisk og godt. Masse te og kaffe, og som avslutning, en HOT taco-suppe med, selvfølgelig, masse Chili oppi. Det får fart på systemet!

Ha en SUPER-DUPER uke, folkens!!!

9 kommentarer:

Ruth sa...

Nå måtte jeg le litt altså. ;) Hvis jeg har gjort en feil som ikke kan fikses pleier jeg å late som det skal være sånn og at mønsteret er avant garde og symbolsk. Er du sikker på at det ikke kan fikses med en heklekrok og litt frekkhet?

Nå ble jeg sulten faktisk. Du må virkelig slutte med det der. ;)

Tovepia sa...

Ja i nøden strikker man sokker:D Her har jeg ikke hatt slik nød på en stund, men jeg må vel til pers for ungene har bestilt;)
herlige bilder og farger!
Nyt dagen og klem fra meg;)

snakkemunn sa...

Tja, skal ikke håndverk ha litt skjønnhetsfeil da, men jeg forstår at du kastet det fra deg hvis du virkelig må rekke det opp.
liker ikke å strikke sokker jeg heller synes vel man får så lite igjen. Takk for kommentaren hos meg, ja det er den ene sønnen min som giftet seg i sommer. :)

LivM sa...

Herlige du, klart du må strikke sokker og spesielt noen grå! Jeg må jo le litt da. Lykke til med sokk 2 og med tunikaen. Ja og selvsagt Gratulere med ny blogg!

Elisabeth sa...

Har oppdaget at du har fått ny blogg ja :) Har vært innom i alle fall to ganger, men har visst ikke skrevet kommentar. Fysj på meg!
Nydelig ribbestrikket trøye datteren din har fått, det er deilige plagg :)

Elin Osa Søreng sa...

Næmmen- hurra og gratulerer med ny blogg!!! DA blir det lettere å kommentere veit`u! Jeg liker navnet, namnam :o)
Gratulerer med vel overstått, forresten!!
Jeg linker til din nye blogg, selvfølgelig gjør jeg det!
Ha en superfin og flott uke, klem fra Elin

Hilde C. sa...

Gratulerer med ny blogg - den ser riktig lekker ut. Og gratulerer med overstått bursdag også. Det er så kjedelig når man strikker feil og må begynne å ta opp igjen. Ofte ender ting i en krok hos meg når det skjer fordi jeg blir så sur. Jeg håper du har motivasjon til å fikse din UFO :-)

Annepålandet sa...

Haha, ja sokker er gøy vettu, Sylvia! Og at det er en nyttig ting, kan ingen komme fra. Og grått er flott, syns jeg. Særlig til sokker, for da syns ikke støvdottene som fester seg til dem så godt - praktisk!
Håper det løser seg med den rosa jakka - den SER i hvert fall fin ut! Ha en fin tirsdag!

Rubia sa...

Finner jeg feil mens jeg strikker, bare MÅ jeg rette dem. Finner jeg dem først når jeg er ferdig....vel, da var det sånn det skulle være. :O)

Masse lykke til uansett.