Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 30. september 2010

Ooooops...I did it again!

Så er jeg igang IGJEN med å kreere for STORE plagg!!! Strikkeprøver er for pyser, det er mange av oss enige i. Og siden vi finner en oppskrift her og har litt garn liggende der , så er det bare å hoppe i det og strikke plagg som rett og slett ikke passer. Jeg håper mange av dere, muligens flesteparten, har det på samme måten, så jeg ikke er helt alene om å være så "KREATIV" at det ikke passer i det hele tatt! Og JA, dette har jeg gjort mange ganger før!!
FØR-bilde
Her ligger den ferdig, med et flott hull- og flettemønster, som jeg til slutt klarte å få til. Og fargen er sååå nydelig! Jeg gledet meg virkelig til å bruke den, en litt lang jakke, lekker til en tunika inni og høye støveletter, og et sjal rundt halsen. Gjett om jeg skulle bruke den mye, da!!!!
Så kjøpte jeg store, røde perlemorsknapper, som skulle gjøre prikken over i`en.

Jadda, jeg hadde prøvd den, og den virket litt stor, men jeg trodde jeg skulle trylle litt, og få den til å passe. Helt til min kollega tok den på, og hun bruker xl-xxl strs. Den var for stor for henne!!!!! Neeeiiiiii!!!

Hun prøvde å trøste meg med om jeg rakk den litt opp her og der, så ville den kanskje passe bedre!!!
Det er ikke snakk om, sa jeg. Det gidder jeg bare IKKE!
Snuppa trøstet meg og sa jeg kunne bruke den som kosejakke, for den var jo så fin!!! Er det noe jeg har nok av, så er det koseklær; jeg trenger ikke mer av det!

Da var det bare å være hard mot seg selv, og hive denne nydelige kreasjonen av ull og Alpakka, rett inn i vaskemaskinen, skru på, og la det stå til!!!! Alternativet var å rekke opp, og det var det jo ikke snakk om!
ETTER:
Og dette ble resultatet!! Ikke så verst, om jeg må si det selv.
En lekker, klassisk jakke, der hull- og flettemønsteret kommer pent frem.Teksturen er spennende, med små "krøller"i ulla (det er nok alpakkaen)
Jeg har dradd den i fasong, med en lett innsving i midjen, og ermene er 3/4 lengde på. Og det mangler knapper, siden de store, røde perlemorsknappene ikke passer så godt lenger. Jeg skal finne noen nye, bare jakka TØRKER!
Ja, den er fremdeles våt, og det har den vært i 2 dager!!!!! Den er nok flott som ytterjakke også.

Det dumme er, at jeg har en lignende jakke fra før, i den samme fargen. Ingen bombe, nei, at den er RØD! Kanskje jeg selger denne.......!

Litt av gnisten til å strikke store plagg (og da mener jeg plagg som passer til meg, sånn i strs M) er borte......mulig det blir noen pulsvarmere og sokker (sukk) fremover.......? Sokkene jeg holdt på med sist, er jeg altså ikke ferdig med enda...........kanskje til jul? he he

HA EN FIN DAG! :)

12 kommentarer:

Anne sa...

Altså Sylvia...så uheldig du er...strik lidt sokker og pulsvarmere i stedet :o)

Jane sa...

Æv, hvor er det ærgerligt :-/
Jeg siger som Anne, strik pulsvarmere og sokker, det slår aldrig fejl :-)

62 modell sa...

Kjenner meg igjen i dette ,ja...jeg har gitt bort jakken til noen den passet på,
eller rekt opp...
Men hvorfor ikke tove som du gjør.
Kjempeide,og nå er den varm:-)

Ha en fin dag..

Wenche

RigmorNY sa...

Hvorfor hadde du den i vaskemaskinen????? Den hadde passet ypperlig til meg, jeg elsker rødt, og du hadde blitt noen hundrelapper rikere.
Nestegang du strikker noe STORT i RØDT, ta kontakt med meg før du tover det ned til str S. ;)
For jakka er helt nydelig, jeg er så imponert over dere som orker å strikke slike store plagg. Selv har jeg nå andre til å strikke store plagg til meg, pga mine skuldre. Så jeg er nå blitt lykkelig eier av Nordlandskoften. ;)
Jeg hadde kommet på strikkekafe hos dere om jeg hadde hatt en pilot som stelte "godt" med meg. ;) Men slike (mannebein) er ennå ikke innenfor min radius (og jeg klager ikke). ;)
Ha ei fin helg jeg drar på Melamartnan i helga. ;)

Strikkeheksen sa...

Hvis det kan være til trøst, Sylvia, så er dit indlæg skøn middagspauselæsning ;-) Du må sælge den eller bruge den som gave i julegaveknitalong (pyh som jeg ellers har fortrængt alt om den ;-)) - for fin, dét er den :-)

Selvfølgelig skal din nye blog hedde Kanel og sukker ;-) Hvad kan den ellers hedde? Så fin den er blevet :-)

sjante sa...

Å så kjedelig da, men den blei jo knall stili som tova da;-)
Og da kan den jo brukes som jakke en litt kjølig høstkveld. Blir knall det også!
Ikke mist motet, bare en liten pust i pinnene så gyver du løs på ny.
Lure sterkt på den knall stilie kåpa fra Rauma sjøl, meen veeeldig mye mønster, og veldig stort plagg...

Ha ei fortreffelig helg

Elisabeth sa...

Så synd at det ikke ble jakke på deg denne gangen, for den var virkelig rålekker! Men du hadde nok fått den solgt vil jeg tro, og det er sikkert noen som trenger en tovet jakke også :) Ha en fin helg!

Rubia sa...

Jakka er jo helt nydelig da! Så gratulerer masse med den.

Det er skikkelig kjedelig når en bruker en masse tid på noe, og så passer det ikke. Vi har vel alle vært der en eller annen gang ja. :O)

Ha en flott helg uansett!

tintin-44 sa...

Gratulerer med ny blogg! Likte headingen og utformingen, men så er jeg jo glad i kaffe;)
Å strikke for stort er et virus jeg plages en del med selv, spesielt på oppskriftene fra Drops - har funnet medisinen, som er å gå ned en størrelse eller to. Har ikke tall på hvor mye som er strikket om igjen - men en blir jo litt lei ;)

Heidi sa...

Så kjedelig å strikke slike store ting, og så passer de ikke. Men jeg syns jakka ble kjempefin etter toving, så helt bortkasta var det jo ikke.
Håper jeg får til å komme på neste strikkekafè, har du datoen for når det er?
Ha en super helg, Sylvia:))

marit sa...

DET hadde jeg ikke tatt sjansen på!

Nydelig rødfarge.
God helg:-)

lykketrollet sa...

*trøster* så kjedelig.. men godt vi er flere i klubben..

Den ble lekker etter vask .. håper bare den tørker snart..

Ønsker deg og dine en alle tiders helg med masse kos, kaker, strikk og vin..